PUBLICITAT

Canillo recull les queixes dels usuaris sobre el transport públic

  • El Comú promou una enquesta per detectar les mancances en les línies de bus
EL PERIÒDIC
CANILLO

Periodic
Un jove espera l'autobús en una parada de Canillo, ahir. Foto: TONY LARA

El Comú de Canillo ha iniciat una enquesta entre els usuaris del transport públic per detectar quines són les mancances en les línies d'autobús. Segons va explicar ahir la cònsol menor, Dolors Cabot, la corporació ha rebut «queixes dels usuaris» i «hem detectat algunes irregularitats en la manera de funcionar del transport públic».

Cabot va explicar que les enquestes es realitzaran al llarg de 15 dies, tant a les parades d'autobús com a l'interior dels vehicles, per part d'una empresa especialitzada i va demanar col·laboració als usuaris. A partir dels resultats es farà una valoració del servei de transport públic per saber així «què està passant». Més endavant, «en un o dos mesos», l'enquesta s'ampliarà als ciutadans que són potencials usuaris però que no el fan servir. Aquesta darrera enquesta es farà, molt probablement, telefònicament.

El tipus de queixes que han rebut tenen relació principalment amb l'horari ja que, segons Cabot, «ens diuen que no respecten la franja horària», o que no hi ha coordinació entre les companyies, o fins i tot que en alguns casos s'ha de fer transbord de vehicle per completar el trajecte marcat.

També s'ha detectat que hi ha ciutadans de la parròquia que desconeixen que hi ha abonaments subvencionats pel Comú. En aquest sentit, la cònsol menor va recordar algunes xifres, com per exemple que al llarg del 2009 el nombre d'abonaments de 10 viatges subvencionats va ser de 363, l'any passat de 346 i en el que portem d'any, 148. Aquestes dades signifiquen amb euros 6.300 el 2009, 2.550 el 2010 i 500 en aquests tres mesos del 2011.

La cònsol menor va explicar que l'acord de fer l'enquesta ha estat unànime a la corporació, amb el ple suport del cap de l'oposició, Xavier Riba, membre de la comissió de Finances on es va prendre la decisió. La cònsol menor va demanar per correu electrònic a les dues companyies les dades sobre el nombre d'usuaris que pugen i baixen a la parròquia.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT