PUBLICITAT

La lluita contra la crisi, la prioritat dels Verds

  • El lema de la campanya és "Vota en verd, o tornaran els mateixos de sempre"
  • Lozano ha recordat que les eleccions costaran 400.000 euros, "que pagarem entre tots els ciutadans"
20032011-politica
Lozano i Escoda pengen el cartell.. Foto: TONY LARA
Els Verds d'Andorra han donat el tret de sortida a la campanya electoral amb la tradicional enganxada de cartells, en el seu cas a Escaldes-Engordany. Amb el lema de la campanya, Vota en verd, o tornaran els mateixos de sempre, el grup ecosocialista reclama el vot als ciutadans. Després de l'enganxada de cartells, ha volgut recordar que aquestes eleccions costaran 400.000 euros "que pagarem entre tots els ciutadans, en un país on el 20% de la població està en una situació de pobresa, 600 persones es troben sense feina i no tenen una assegurança d'atur". La candidata a cap Govern, Isabel Lozano, envoltada de tots els candidats i d'alguns simpatitzants, ha volgut llançar un missatge de reflexió als votants, recordant que abans de dipositar el vot a les urnes, "pensin en la situació que ens ha portat fins on estem".
La campanya dels Verds estarà centrada en quatre eixos programàtics, amb una prioritat clara: la lluita contra la crisi econòmica, sobretot en els sectors més afectats: les pimes i el comerç. També entre les seves prioritats destaca la reforma fiscal i el posicionament d'Andorra respecte la Unió Europea.
Pel que fa a les mesures concretes, la candidata ha parlat d'obrir el crèdit a la petita i mitjana empresa. Tot i així, els Verds es mostren optimistes, ja que han reconegut que "a Andorra tenim ciutadans que sempre han lluitat", per això s'han mostrat convençuts que "Andorra sortirà de la crisi i tornarem a l'Estat de Benestar que no podem perdre". 
Durant l'inici de la campanya, també han volgut recordar que "a causa del Consell que hem tingut ens veiem obligats de nou a anar a eleccions", i han afegit que "si no hi hagués hagut aquesta complexitat, i no haguessin primat els interessos personals per sobre dels del país, no ens haguéssim vist abocats a uns comicis avançats". Per això, han demanat als ciutadans "que siguin conscients del que ha passat", i que "siguin valents" perquè les noves persones que hi vagin al consell siguin "persones preparades". 
Les diferències més grans entre el programa electoral del 2009 i el d'enguany estan sobretot en l'àmbit econòmic. La candidata ha avançat que una de les prioritats és ocupar-se de la joventut. Segons Lozano, abans no es portava aquest assumpte al programa electoral perquè la situació "no era tan dolenta". Sobre la generació ni-ni, Lozano ha dit que "hem de donar-los ganes de treballar i envalentir-los, ja que això fins ara ningú ho ha fet, sinó que ens hem centrat en la resta d'Europa i ens hem oblidat dels ciutadans del nostre país".    

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT