PUBLICITAT

Serrano: «El ballarí llatí és tot cor, i ho projecta a l'escenari»

  • El Ballet de Monterrey proposa un singular còctel amb regust llatí
A. L.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El director del Ballet de Monterrey, Luis Serrano, en la master class que va impartir ahir al Centre de Congressos. Foto: TONY LARA

S'hi fixin bé, perquè mai abans havien vist res d'igual: la Temporada de Música i Dansa torna aquesta nit al Centre de Congressos amb la proposta llatina i radicalment inèdita del Ballet de Monterrey, jove companyia mexicana fundada el 1990 que compareix a la capital –ja saben, cortesia de BIBM– en el marc d'una minigira que va començar la setmana passada al Tívoli de Barcelona i que ha suposat el seu debut absolut en aquesta banda de l'Atlàntic. Andorra la Vella és la segona parada de la gira, així que tenim per una vegada el rar privilegi d'assistir a una première quasi absoluta. Diu Luis Serrano, director artístic des de fa quatre temporades del Ballet de Monterrey, que el repertori es mou es mou entre el neoclàssic i la contemporani. El seu segell de fàbrica és, però, el toc llatí que imprimeixen a totes les seves produccions. Mirin si no el programa d'aquesta nit, amb dues coreografies de regust diguem-ne ètnic –Zendas, de Jorge Amarante, de reminscències inques, i Mosaico mexicano, que firma el mateix Serrano. O la constant presència del bolero, el pal llatí per excel·lència, a Perfidia –un duo de Serrano sobre el celebèrrim tema d'Alberto Domínguez–, a Sin ti –sí, el de Pepe Guizar, aquí coreografiat per Vicente Nebrada– i Grapa-Tango, d'Amarante. Aquest singular còctel de presentació es completa amb un pas à deux clàssic del ballet Diana y Acteón.

Fins aquí el programa. A veure com surt aquest meló que constitueix el Ballet de Monterrey, la segona formació del país –la primera, per galons i trajectòria, continua sent la Compañía Nacional de Danza– integrada per mig centenar de ballarins d'entre18 i 32 anys. Acostumats a les companyies europees, la presència dels de Monterrey –estat de Nuevo León, per als amants de la geografia– no deixa de ser un bombonet tocat d'un cert exotisme. Segons Serrano –cubà de naixemen ti de formació, deu anys primer ballarí al Miami City Ballet– el ballarí llatí és «tot energia ,força i dinamisme». «Balla amb el cor», diu, «i ho projecya a l'escenari, un detall importantíssim perquè més enllà dels aspectes tècnics, el públic es queda amb aquesta presència escènica». Per cert, la companyia va aprofitar els assajos d'ahir per impartir una classe magistral a les alumnes de dansa de l'Aula de la capital.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT