PUBLICITAT

Llovera tanca el pressupost per tornar a fer el Mundial amb Abarth

  • L'andorrà debutarà en la quarta prova del calendari, el pròxim 17 d'abril a Jordània
I. MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'interior de l'Abarth de Llovera, la setmana passada a Roma. Foto: EL PERIÒDIC

Després d'una setmana de bojos Albert Llovera ha tancat el pressupost per tornar a córrer el Mundial de Ral·lis 2011. Tal i com va avançar aquest rotatiu el dimecres de la setmana passada al pilot andorrà li faltaven dues proves per confirmar la seva presència en la màxima cita mundialista i dilluns es tancava el termini d'inscripcions. Després de més de 3.500 quilòmetres de cotxe, de viatges i reunions, per fi es pot confirmar la bona notícia: Llovera tornarà a ser amb Abarth en la categoria S2000.

400.000€ DE PRESSUPOST / Falten encara petits detalls perquè Llovera tanqui el pressupost definitiu per a aquesta temporada però aquest rondarà els 400.000 euros, una xifra que inclou totes de despeses en concepte de viatges, material, personal i demés. En una setmana s'ha fet aproximadament amb l'últim 20% del total que li faltava per tancar els números. Dimecres de la setmana passada Llovera va presentar el llibre No Limits a Girona. Gairebé no va tenir temps ni per a sopar. A les deu de la nit ja era davant del volant per desplaçar-se a Torí i 700 km més tard, cap a les quatre de la matinada, arribava al primer destí. Allà es va reunir amb Fiat i amb Sparco, que s'encarrega del disseny dels monos i del tema de la seguretat de cotxe. D'allà 400 km més l'endemà fins a Venècia per tancar l'acord amb Fadiel Italiana i Progeo, fabricant de material per a discapacitats que s'encarrega de l'evolució de les cadires de l'Abarth de Llovera.

«Llavors tenia previst tornar a Andorra però resulta que tenia el cotxe a Roma i cap allà vaig anar», rememora l'andorrà. 700 km més de carretera per arribar a la capital italiana el divendres a la nit, dormir i a primera hora de dissabte va anar a la fàbrica, on va provar els comandaments del cotxe: «El cotxe està gairebé a punt. Han substituit el ferro per alumini en els comandaments i així el cotxe ha perdut uns 8 ‘quilos' de pes, els frens tenen millor tacte i l'únic que falta és treballar l'accelerador, que vull que tingui menys recorregut». El Grande Punto S2000 del 2011 serà un cotxe completament nou, amb novetats en els diferencials, el canvi de marxes i la suspensió. La previsió és que el cotxe arribarrà a Barcelona aquesta mateixa nit tot i que Llovera ha passat el dia a Madrid per tancar alguns petits espònsors més.

VALLEJO, UNA GARANTIA / No hi ha dubtes que Llovera tindrà en el seu copilot, Diego Vallejo, tota una garantia alhora de competir. Tots dos tornen a córrer junts tres anys després i ho faran per primera vegada en un escenari nou dels 13 d'aquest curs: Jordània el 17 d'abril. De moment ja s'ha disputat els de Suècia i Mèxic, i el 27 d'aquest mes Portugal, on no hi anirà en no puntuar per la categoria S2000. Llovera també farà els ral·lis de Sardenya, Grècia, Finlàndia, Alemanya, França i per acabar Catalunya, el 23 d'octubre. L'objectiu: «Puntuar. En totes les carreres».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT