PUBLICITAT

Marc Canturri s'enrola a la 'Missa de la Coronació' dels Cantors Lliures

  • La formació cantarà l'oratori de Mozart el 7 de maig a la catedral de la Seu
A. L.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El baríton Matrc Canturri, en una imatge promocional Foto: EL PERIÒDIC

La primera gran aventura dels Petits Cantors Lliures per a la temporada ja té data confirmada: la formació que dirigeix Catherine Metayer cantarà la Missa de la Coronació –ja saben, un dels oratoris més cèlebres de Mozart– el 7 de maig a la catedral de la Seu. I ho farà amb l'acompanyament de l'orquestra del conservatori de Marsella i amb un solista d'excepció, Marc Canturri. I això és sempre notícia perquè el baríton, la veu lírica més internacional del país, es prodiga amb compta-gotes pels nostres escenaris: l'última ocasió es remunta al març d'ara fa un any, a la parroquial d'Andorra la Vella i aleshores al costat del Cor Nacional... És clar que faltava encara mig any per al terratrèmol que va acabar amb l'acomiadament de Metayer.

En qualsevol cas, Canturri torna ara amb els Petits Cantors Lliures, en el que es pot interpretar com un vot de confiança en el nou projecte de Metayer. Serà, com ja s'ha dit, a la catedral de la Seu, un escenari insòlit però que la directora justificava ahir per la impossibilitat d'encabir en cap temple del país el mig centenar de cantaires més els 24 músics amb què els Cantors Lliures afronten la Missa. Val a dir que sí que existeix un escenari adequat per a un desplegament com el que exigeix l'oratori: l'Auditori Nacional, on ara fa tres temporades i amb motiu del yepes es van entaforar els prop de 200 intèrprets d'un Carmina Burana memorable. Les oportunes obres de rehabilitació, que han d'acabar previsiblement al juny, li han estalviat a Metayer el tràngol de demanar data a l'Auditori –i al ministeri, el d'haver de dir que sí (o que no).

Sigui com vulgiu, la Missa de la Coronació és una obra magna per a solistes –quatre: a Canturri l'acompanyaran soprano, mezzo i tenor, encara per determinars–, cor, orgue i orquestra, estrenada al 1779 i que consta dels sis episodis litúrgics reglamentaris: Kyrie, Glòria, Credo, Sanctus, Benedictus i Agnus Dei. Un repte majúscul per als Cantors Lliures, perquè es tracta d'un oratori especialment exigent amb la part coral i perquè, com adverteix la mateixa directora, «per als cantaires que s'han integrat al Cor a partir del gener els suposarà debutar directament amb una obra de gran envergadura, i no és fàcil». Potser per compensar, la Missa és sens dubte un caramelet per a qualsevol amant al repertori coral.

Canturri, a palma / Per als Cantors Lliures suposarà el retrobament amb el públic després del parèntesi hivernal: el 30 de gener van oferir a Canillo l'última missa cantada de la gira de presentació, i des de llavors s'han centrat a preparar l'oratori. No hi haurà més bolos, excepte alguna actuació puntual. No està malament, en qualsevol cas, per a una formació nascuda oficialment el 17 de febrer, quan es va constituir la primera junta, presidida per Carles Ensenyat, i que compta amb un pressupost inicial de 60.000 euros procedent d'aportacions privades (el del Cor Nacional puja a 142.500). Convé recordar que als prop de mig centenar de cantaires del cor infantil cal afegir-hi les 35 nenes d'entre 9 i 12 anys, i que els Cantors van enregistrar al novembre el seu primer compacte, Nadales.

Pel que fa a Canturri, el baríton estrena el 18 de març al Teatre Principal de Palma de Mallorca L'heure espagnole, òpera curta de Ravel amb Francesc Bonnín a la direcció musical, i Rafel Duran, a l'ecènica. Canturri hi interpreta Ramiro, un dels papers principals, i hi comparteix cartell amb la soprano Karine Ohanyan i els tenors Manuel Beltrán-Gil i Luca Canonici. Atenció, perquè serà un vist i no vist: a l'estrena li seguirà una única funció, el 20 de març. Com diu el baríton, «també a l'òpera s'està notant molt la crisi».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT