PUBLICITAT

Llovera tanca cinc curses però necessita set per ser al Mundial

  • La normativa de la FIA l'obliga a fer un mínim de curses per puntuar a la cita mundialista
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Els mecànics d'Abarth, en plena feina amb el Grande Punto S2000 d'Albert Llovera, durant el passat Ral·li de Catalunya Foto: FOTOESPORT

El passat esportiu d'Albert Llovera ho condiciona tot. La Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) l'obliga a participar en un mínim de set curses per poder puntuar al Campionat del Món, i ell de moment només té tancat un pressupost per a cinc amb Abarth i la resta dels seus patrocinadors. ¿I per què el seu passat esportiu el condiciona? Doncs perquè Llovera ha estat subcampió d'Espanya de ral·lis, entre altres títols, i això li exigeix un estatus. En definitiva, obligat per ser bo.

Els problemes d'aquesta temporada per tancar la seva presència al Mundial de ral·lis estan sent superiors als de la temporada passada. Amb tot, Llovera continua treballant amb els seus espònsors per buscar solucions. «Tinc problemes, està sent molt complicat, però si vull ser al Mundial he d'aconseguir les altres dues curses que em falten», va dir ahir el pilot andorrà. De moment té diners per fer front a cinc curses, les quals encara tampoc no està clar quines series, però en ment té un viatge de nou a Itàlia per poder concretar alguna cosa. Així doncs, en els pròxims dies serà a Torí i Venècia per tal d'arribar a acords que el permetin ser un any més mundialista.

El pilot andorrà està patint la crisi. Fa mesos que ja comentava que el panorama que hi havia era difícil, «molt més que altres temporades», i en qüestió de motor la situació és forma més difícil perquè els pressupostos són bastants més alts que per qualsevol altre esport.

EL MUNDIAL JA PORTA DUES CURSES / Mentre Albert Llovera lluita per tancar la seva presència mundialista, el ben cert és que la màxima competició automobilística de ral·lis ja ha començat. El 13 de febrer va acabar la primera prova del Mundial, el Ral·li de Suècia, on es va imposar el finlandès Mikko Hirvonen. Després la competició va creuar l'Atlàntic per ser a Mèxic el passat cap de setmana -el Ral·li Guanajuato México, del 3 al 6 de març-, on el vencedor va ser el totpoderós pilot francès Sébastian Loeb. La pròxima cita del Mundial serà al Vodafone Ral·li de Portugal, on Llovera ha fet en altres temporades un bon paper, però on té difícil la seva presència. Després les altres cites més properes d'abans de l'estiu són el Ral·li de Jordània (14 al 16 d'abril), el d'Itàlia-Sardenya (5 a 8 de maig), el d'Argentina (26-29 de maig) i l'Acròpolis de Grècia (16 i 19 de juny).

SEGUEIX LA PROMOCIÓ DEL LLIBRE / Albert Llovera continua el seu periple de promoció del seu llibre No Limits, que està sent, per altra part, un èxit. En un mes de promoció ha visitat ràdios, platós de televisió, ha sortit a desenes de pàgines de periòdics i ha presentat infinitat de rodes de premsa, i en totes treu el seu carisma per bandera per aconseguir acostar-se al públic, al qual té a la butxaca. Avui de fet l'andorrà serà a Girona, abans de viatjar a Itàlia per continuar treballant per poder ser al Mundial aquesta temporada de ral·lis.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT