PUBLICITAT

DA planteja doblar la inversió en promoció exterior durant dos anys

  • Martí diu d'ajornar la construcció de l'Arxiu Nacional i prioritza invertir en turisme i comerç
EVA ARASA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Antoni Martí, Jordi Cinca i Ladislau Baró, que encapçalen la llista nacional de DA, abans d'iniciar la presentació del programa electoral, ahir. Foto: ANA / M.T.

Doblar la inversió del Govern en promoció exterior, durant un període de dos anys. Aquesta és una de les primeres propostes programàtiques de Demòcrates per Andorra (DA), que s'insereix dins de les mesures de reactivació econòmica que la candidatura liderada per Toni Martí planteja de cara a la pròxima legislatura. DA va presentar ahir el programa al conjunt dels seus candidats, un document que posa l'accent en els aspectes econòmics i en aquelles actuacions que, des de l'òptica de la formació, han de contribuir a millorar la situació actual de «moltes famílies» i a preservar llocs de treball.

El cap de llista de DA va ser l'encarregat d'explicar, a grans trets, les línies del programa. Martí va subratllar que, per reactivar l'economia andorrana, cal emprendre accions relacionades amb els dos sectors que, ara per ara, són «els pilars» d'aquesta economia, és a dir, el comerç i el turisme.

«S'ha de tocar de peus a terra». Així va començar Martí les declaracions davant dels mitjans de comuncicació. Tot plegat, per donar pas a la següent reflexió: «L'arxiu de la Massana és important, però és una infraestructura que s'ha d'ajornar durant dos anys».

Martí creu que l'emplaçament escollit és l'adequat, però que es tracta d'una inversió que es pot ajornar. A més, el candidat va afirmar que ja ha parlat amb el cònsol de la Massana, Josep Maria Camp, i que aquest comparteix la seva visió, en el sentit que hi ha altres actuacions que, tenint en compte el context de crisi, són prioritàries.

Així doncs, per al número u de Demòcrates per Andorra, les prioritats passen per un altre tipus d'inversions. A tall d'exemple, Martí va parlar de la inversió en promoció exterior: «Si la quantitat que s'inverteix actualment són nou milions d'euros, el que plantegem és invertir-hi 18 milions, durant dos anys». Una mesura que, amb paraules del candidat a cap de Govern, ha de servir per «mantenir llocs de treball» en el sector turístic i, de retruc, en el sector comercial.

Martí va assegurar que el programa de DA s'ha fet a partir de la diagnosi de la situació actual i tenint en compte «cap on ha d'anar Andorra» els pròxims anys –també en relació amb Europa. O sigui, tal com va insistir el cap de llista en diversos moments de la seva intervenció, fent un exercici de realisme.

abans d'un nou model / Martí considera que Andorra ha de fer una reconversió cap a un nou model econòmic i, encara que no va voler entrar en detalls sobre aquest canvi estructural –«ja hi haurà temps per anar donant més detalls sobre el programa»–, sí que va avançar que aquest procés «no es pot fer d'avui per demà» i va alertar que, abans de fer qualsevol pas en aquest sentit, s'han de reforçar els sectors que avui són clau per a l'economia andorrana: el comerç i el turisme.

«Només reforçant aquests sectors, que són el pilar de l'economia andorrana, podrem mantenir els llocs de treball», va dir Martí que, tot seguit, va afegir que la reflexió de la formació que lidera electoralment, i la consegüent plasmació al programa, parteix d'observar la realitat que viuen «moltes famílies andorranes», que estan patint les conseqüències de la crisi econòmica.

Finalment, Toni Martí va llançar un missatge als contrincants: «Els que pensen que DA no té un programa tindran una desil·lusió». És més, elcap de llista va deixar clar que l'elaboració del programa de Demòcrates per Andorra «no ens ha costat gens perquè tots tenim clar quin és el nostre objectiu». A partir d'ara, i mentre duri la campanya, s'entén que DA anirà desglossant objectius i propostes concretes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT