PUBLICITAT

Miguel Pedregal: «Vaig arribar a dubtar que es pogués tirar endavant l'ampliació»

CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Pedregal abans d'iniciar l'entrevista, amb la zona d'aigües al fons. Foto: TONY LARA

Pedregal ha posat punt i final a prop de 20 mesos encapçalant el projecte de Caldea. Assegura que el motiu de la seva marxa es deu únicament a assumptes familiars i a un projecte personal que engega a Madrid, la seva ciutat d'origen. Ha estat una etapa breu, però satisfactòria, segons assegura mentre menciona una vegada i una altra la nineta dels seus ulls: l'ampliació de Caldea. L'ha desencallat i l'ha posat en marxa. Ara confia que rebre una invitació el setembre del 2012, data prevista per la seva inauguració.

–Pregunta obligada, ¿Quin balanç fa d'aquests gairebé dos anys com a director de Caldea?

–El balanç professional és molt positiu. Reconec que la meva intenció era fer un cicle més ampli, de cinc sis anys com a mínim, i estar present a l'obertura del nou centre. Però al final circumstàncies personals i familiars són els que m'han portat a deixar el lloc. No obstant, crec que hem aprofitat molt el temps i que en els 22 mesos que he estat aquí s'han produït avenços molt importants per la companyia. I en totes les àrees.

–¿Pot fer un resum d'aquests avenços?

–Em refereixo sobretot a l'aspecte més mediàtic de Caldea, el desenvolupament de les obres del nou centre. Quan vaig arribar era un tema bastant bloquejat per diverses circumstàncies. S'havia fet una licitació i les ofertes presentades estaven molt per sobre del que es podia pagar. Per altra banda, l'aspecte contractual amb l'arquitecte i diverses entitats no estaven encara tancats. Hi havia una incertesa molt important, que em va portar fins i tot a dubtar si es podria executar i tirar endavant l'obra. Però s'ha treballat molt dur per adaptar el projecte, tancar acords i licitar-lo de nou per finalment començar-la.

–¿I pel que fa a la resta?

–S'ha fet evolucionar l'acció comercial de Caldea, amb formes diferents de comercialitzar el centre: descomptes, promocions amb altres partners com les estacions d'esquí, Illa Carlemany, STA, etc. També hem fet campanyes publicitàries, nous paquets de producte que uneixen Caldea amb nits d'hotel, amb restauració o amb tractaments. L'àrea comercial ha estat l'eix i prioritat per, un en entorn tan complicat com el que hem tingut, superar el temporal i que la crisi.

–¿Fins a quin punt us ha afectat la conjuntura econòmica?

–Ha tingut una afectació relativa per Caldea. Ho demostren les xifres, ja que tant el 2009 com el 2010 s'han tancat amb una facturació superior als 2 milions d'euros de benefici. Tenint en compte l'entorn en el que ens trobem, és un èxit important.

–¿Quin seria l'aspecte més negatiu viscut durant el seu mandat?

–Precisament aquest, haver de lluitar en un context socioeconòmic molt desfavorable. Tot i els grans esforços i malgrat bons resultat la freqüentació ha baixat al 2010 un 3% respecte al 2009. Però si ens comparem amb d'altres sectors la pèrdua de freqüentació és mínima. Estic convençut que amb el treball comercial fet i sense crisi els visitants haurien crescut de manera exponencial.

–¿Com pronostica la situació del 2011?

–Ningú té la bola màgica, però el que està clar és que l'economia i conjuntura econòmica segueix sent complicada. No crec que el 2011 sigui pitjor que l'any anterior, sinó que serà un any de continuïtat respecte al 2010. És a dir, les xifres de resultats seran similars.

–¿Heu notat un canvi en el perfil de client que visita el complex?

–La tipologia client es manté des de fa anys. Potser el fet més destacable és l'entrada progressiva del client rus, però el client majoritari segueix sent d'Espanya, que és el nostre gran mercat de proximitat. El majoritari ve de Catalunya, seguit del de València, Aragó i les Illes Balears. I els turistes francesos són l'assignatura pendent. Costa incrementar l'afluència, Caldea ho té complicat perquè els centres similars a França tenen uns preus molt baixos. Costa competir amb ells.

–Parlant de preus, ¿s'han pujat aquest any?

–Els hem incrementat un mínim. L'entrada general ha passat de 34 euros a 34,50, un increment pròxim al 3%. En general les tarifes s'han mantingut i fins i tot alguns productes els hem abaratit, com és el cas de l'entrada al Club i alguns paquets que inclouen Caldea més hotel.

–¿Els paquets són una bona oferta promocional?

–Realment es venen més entrades senzilles que paquets, però darrerament hem notat un increment important de demanda d'aquests segons. Venem paquets a través de la nostra pàgina web i també els venen els propis hotelers. Andorra és un país petit i cal explotar totes les sinergies entre els agents turístics. És important, per tant, mantenir els lligams i promocions amb les pistes d'esquí. Tots hi sortim beneficiats i es pot oferir una oferta completa, diversa i a uns preus raonables.

–Tornant a l'ampliació de Caldea, ¿quin valor afegit aporta respecte al actual?

–Seran dues entrades diferents, perquè el nou centre conceptualment serà diferent al Caldea d'ara. L'actual és aigua termal més component lúdic, està adreçat a les persones que volen anar a un centre spa per primera vegada. En canvi al nou centre l'afluència de clients serà més controlada, amb un aforament limitat. L'objectiu és oferir al client un espai amb més intimitat, més ampli. Va destinat al client que han tingut experiències a d'altres spas i vol venir a un centre equipat amb les millors prestacions, amb dotació d'aigua i amb els equipaments més complets del mercat.

–¿Què en pensa del seu relleu, Carles Pascuet?

–El veig molt motivat, i aquest aspecte és el més important quan t'incorpores a un lloc nou. Ens hem conegut fa poc però té bona formació i experiència en gestió d'empreses importants. Amb aquest bagatge més la motivació i les ganes estic segur que li anirà molt bé. Pascuet és una persona moderada i reflexiva.

–¿Quin consell li donarà?

–Com a consell li diria que es recolzi molt en el coneixement del personal de Caldea, perquè aquí hi ha gent molt capacitada que el pot ajudar molt en la seva tasca.

–Precisament, ¿com ha estat aquesta relació amb el personal?

–Bastant bo en general. Me'n vaig amb tristesa. Tinc un projecte personal que vull impulsar a Madrid i la meva família està més còmode allà. Aquest temps desplaçats ha estat difícil per ells. Però me'n vaig amb tristesa per no haver culminat la meva funció aquí: la inauguració de l'ampliació. Va ser una decisió difícil però vaig arribar a la conclusió que personalment era millor per mi marxar a Madrid.

–¿I la relació amb el Consell d'Administració i els cònsol d'Escaldes?

–La relació ha estat molt correcta amb tots. Sempre hi ha més afinitat amb uns que d'altres però no polemitzaré amb això. La relació ha estat bona i la meva marxa és per motius personals.

–I per finalitzar, digui'm quina imatge li quedarà més gravada de tot el seu mandat.

–No m'emociono fàcilment però la primera pedra de l'ampliació de Caldea és la imatge que més m'ha marcat. Plasma la culminació a un treball intens, a negociacions i a anàlisis. Va ser emocionant.

–¿I imatge negativa?

Cap, jo sempre em quedo amb allò bo.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT