PUBLICITAT

El Centre de Congressos creix en actes i visitants però ingressa menys

  • La instal·lació va acollir prop de 27.000 persones l'any passat en 138 esdeveniments, 25 més que al 2009
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

El balanç del 2010 de la instal·lació del Centre de Congressos d'Andorra la Vella és satisfactori a mitges. Tal i com va informar ahir la consellera de Cultura i Turisme, Maite Cano, l'equipament comunal va créixer en nombre d'esdeveniments celebrats i com a conseqüència també en nombre d'assistents. Malgrat aquesta millora, però, la plasmació no s'acaba de veure a les arques comunals ja que els ingressos generats al 2010 van ser de 90.000 euros, per sota de l'any anterior, quan es van ingressar 94.100 euros.

Prop de 27.000 persones van fer ús de les instal·lacions comunals durant el 2010, tant pel que fa a celebracions d'espectacles, reunions i assemblees, conferències, formacions o d'altres esdeveniments públics, i tant de dins com de fora del país. La xifra representa un increment del 25% en relació a l'any anterior, quan es van rebre un total de 20.188 persones.

Pel que fa al total d'actes celebrats, l'augment és del 27%, passant dels 114 actes al 2009 als 138 actes de l'any passat. Aquests esdeveniments van suposat 186 dies d'activitat, és a dir, que el Centre de Congressos va mantenir activitat durant més de la meitat de jornades de l'any passat. La durada majoritària dels esdeveniments és de mitja jornada (en un 78%), seguit dels d'una jornada (un 11%), els de dos dies (7%) i finalment els de més de dues jornades (5%)

Els actes celebrats a l'equipament corresponen, va informar Cano, en un 34% de la facturació a esdeveniments d'empreses privades, un 46% provinents d'empreses públiques i un 15% corresponent a associacions i partits polítics.

Un 2010 dur / Les xifres facilitades pel Comú mostren una tendència positiva i un increment de l'activitat a la instal·lació, i més tenint en compte que al 2008 van celebrar-se 118 actes. Però les xifres d'assistents i actes es recolzen sobretot en la celebració de reunions de particulars, assemblees o juntes d'empreses (41 al 2010 per 24 al 2009) i les conferències, jornades o formacions (47 al 2010 i 36 al 2009). Cal recordar, a més, que el Comú subvenciona un 50% a les parapúbliques, entitats públiques i col·legis del país.

En canvi, esdeveniments que aporten més ingressos i notorietat al Centre de Congressos es van veure reduïts al 2010. L'exemple clar són els congressos: Es va passar de 6 al 2009 a únicament un, el Congrés Mèdic sobre Pneumologia, l'any passat.

En aquest sentit Cano va reconèixer que el 2010 va ser «un any difícil» i va afegir que des de la corporació «ha costat molt poder portar congressos al país». Aquesta situació ha afectat els ingressos totals que ha donat l'equipament durant l'any passat. Els 90.000 euros finals estan molt lluny dels 900.000 euros anuals que costa al Comú el Centre de Congressos. Les xifres són clares: el Centre de Congressos ingressa només un 10% del que costa al Comú.

La consellera, però, va voler recordar que no s'ha de mirar l'equipament com una empresa privada, sinó com un espai per a què els ciutadans puguin desenvolupar la seva activitat. «Si no el tinguéssim actes com la festa de final de curs de les escoles, les obres de teatre, de dansa o les trobades de padrins no podrien celebrar-se», va manifestar Cano.

Amb tot, la consellera va definir el 2010 com «l'any de consolidació» del Centre de Congressos», tres anys després de la seva inauguració. Pel que fa al 2010, va assegurar que les previsions són bones i que el nombre de congressos augmentarà considerablement. De moment, ja se n'han tancat «quatre o cinc», segons va avançar la consellera.

Aquests acords s'han assolit arran de les participacions a les fires professionals del mercat d'EIBTM de Barcelona i de Fitur a Madrid, i també gràcies a l'adhesió a l'Andorra Convention Bureau, club de producte creat per Andorra Turisme. Cano va remarcar la necessitat de mostrar el Centre de Congressos com un producte de país.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT