PUBLICITAT

El 70% de correus rebuts per les adreces andorra.ad en sis mesos són 'spam'

  • La intenció seria "o bé robar informació o bé infectar el nostre ordinador", ha advertit aquest dijous el Responsable de l’Àrea de Seguretat d’Andorra Telecom, César Marquina
esmorzar inovacio
César Marquina aquest dijous al matí al Centre de Congressos d'Andorra la Vella. Foto: ANA / J. A. G.
Els correus electrònics andorra.ad estan rebent en l'actualitat, en un període estimat de sis mesos, un volum de 40 milions de mails, dels quals un 70% són correu brossa, popularment coneguts com a spam, la intenció dels quals seria "o bé robar informació o bé infectar el nostre ordinador", ha advertit aquest dijous el Responsable de l’Àrea de Seguretat d’Andorra Telecom, César Marquina, en el marc del 31è Esmorzar d'Innovació organizat per Andorra Desenvolupament i Innovació (ADI), i centrat en la qüestió dels ciberdelictes. La companyia ha assegurat, però, que no es tracta d'un problema específic de seguretat dels seus correus sinó que es tracta d'una qüestió que afecta a la majoria de serveis de correu electrònic a tot el món.

Marquina ha explicat que els correus "no són perillosos" sempre que l'usuari no interactuï amb ells, ni cliqui en els enllaços que contenen i els esborri completament, fins i tot de la brossa. Ha afegit que a Andorra "no està quantificat" el nombre d'usuaris que poden caure en aquest tipus d'enganys "perquè molta gent no ho denuncia o ni tan sols és conscient de caure-hi".

El responsable de Seguretat ha assenyalat que Andorra Telecom ja té filtres per als correus d'andorra.ad, que permeten bloquejar el volum de correus d'spam. "Bloquegem un 70% del tràfic perquè sinó tots aquests correus arribarien als nostres clients". Tot i això, ha afegit Marquina, "en el percentatge restant hi ha correus que poden passar perquè evidentment no és infal·lible com a sistema, però limita la part més grossa del perill". En aquest sentit, ha dit que a banda dels filtres del sistema es pot lluitar contra l'spam amb la "conscienciació de l'usuari, perquè ells mateixos siguin els últims en actuar i a esborrar aquell correu".

Recomanacions de seguretat
Com a recomanació als usuaris, la principal és no clicar en els enllaços del correu fraudulent i 'desconfiar de tots aquells que ens demanen informació confidencial' perquè 'una empresa, els bancs o entitats d'Internet mai ens demanaran de tornar amb un e-mail informació confidencial o de validar el nostre compte'. Finalment, també hi ha la instal·lació d'antivirus.

Les xifres d'Andorra Telecom contemplen l'spam dels correus andorra.ad però el mateix problema afecta als comptes de Gmail, Hotmail o Yahoo. 'Estan patint del mateix, la majoria de tràfic de correu electrònic que hi ha pel món serveix per a intentar enganyar a la gent o intentar vendre coses que no volem comprar', ha remarcat Marquina.

En la seva exposició, Marquina també ha parlat de les amenaces de la pràctica coneguda com a phishing, que pretén suplantar la identitat de bancs per obtenir dades confidencials de comptes dels clients. 'Tenim la impressió de donar-ho al banc, però ho estem donant a algú que ens ho està robant per a fer-ho servir més endavant per a robar segurament', ha assenyalat Marquina. Segons ha dit, de correus de phishing 'de mitja declarats n'hi ha entre 15 i 18.000 mensuals'.
El 70% de correus rebuts per les adreces andorra.ad en sis mesos són 'spam'

Resum:Andorra la Vella.- Els correus electrònics andorra.ad estan rebent en l'actualitat, en un període estimat de sis mesos, un volum de 40 milions de mails, dels quals un 70% són correu brossa, popularment coneguts com a spam, la intenció dels quals seria 'o bé robar informació o bé infectar el nostre ordinador', ha advertit aquest dijous el Responsable de l’Àrea de Seguretat d’Andorra Telecom, César Marquina, en el marc del 31è Esmorzar d'Innovació organizat per Andorra Desenvolupament i Innovació (ADI), i centrat en la qüestió dels ciberdelictes. La companyia ha assegurat, però, que no es tracta d'un problema específic de seguretat dels seus correus sinó que es tracta d'una qüestió que afecta a la majoria de serveis de correu electrònic a tot el món.
Text:

Marquina ha explicat que els correus 'no són perillosos' sempre que l'usuari no interactuï amb ells, ni cliqui en els enllaços que contenen i els esborri completament, fins i tot de la brossa. Ha afegit que a Andorra 'no està quantificat' el nombre d'usuaris que poden caure en aquest tipus d'enganys 'perquè molta gent no ho denuncia o ni tan sols és conscient de caure-hi'.

El responsable de Seguretat ha assenyalat que Andorra Telecom ja té filtres per als correus d'andorra.ad, que permeten bloquejar el volum de correus d'spam. 'Bloquegem un 70% del tràfic perquè sinó tots aquests correus arribarien als nostres clients'. Tot i això, ha afegit Marquina, 'en el percentatge restant hi ha correus que poden passar perquè evidentment no és infal·lible com a sistema, però limita la part més grossa del perill'. En aquest sentit, ha dit que a banda dels filtres del sistema es pot lluitar contra l'spam amb la 'conscienciació de l'usuari, perquè ells mateixos siguin els últims en actuar i a esborrar aquell correu'.

Recomanacions de seguretat
Com a recomanació als usuaris, la principal és no clicar en els enllaços del correu fraudulent i 'desconfiar de tots aquells que ens demanen informació confidencial' perquè 'una empresa, els bancs o entitats d'Internet mai ens demanaran de tornar amb un e-mail informació confidencial o de validar el nostre compte'. Finalment, també hi ha la instal·lació d'antivirus.

Les xifres d'Andorra Telecom contemplen l'spam dels correus andorra.ad però el mateix problema afecta als comptes de Gmail, Hotmail o Yahoo. 'Estan patint del mateix, la majoria de tràfic de correu electrònic que hi ha pel món serveix per a intentar enganyar a la gent o intentar vendre coses que no volem comprar', ha remarcat Marquina.

En la seva exposició, Marquina també ha parlat de les amenaces de la pràctica coneguda com a phishing, que pretén suplantar la identitat de bancs per obtenir dades confidencials de comptes dels clients. 'Tenim la impressió de donar-ho al banc, però ho estem donant a algú que ens ho està robant per a fer-ho servir més endavant per a robar segurament', ha assenyalat Marquina. Segons ha dit, de correus de phishing 'de mitja declarats n'hi ha entre 15 i 18.000 mensuals'.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT