PUBLICITAT

S'inicien les tasques prèvies al desenrunament del viaducte

  • Els representants de les parts implicades han de decidir si fan un nou aixecament topogràfic
EL PERIÒDIC
LA MASSANA

Periodic
Un tècnic inspecciona la zona danyada del viaducte del túnel dels Dos Valires, ahir Foto: TONY LARA

Ahir al matí la batlle instructora va donar el permís als representants de les parts implicades en el judici de l'accident del mes de novembre del 2009 al viaducte d'accés al túnel dels Dos Valires perquè comencin les tasques que han d'acabar amb el desenrunament de l'estructura que va cedir i va causar la mort de cinc obrers. Primer de tot, el pèrit judicial, conjuntament amb els representants designats per les parts implicades han de decidir si fan un nou aixecament topogràfic. Després s'haurà de procedir al desenrunament, cosa que s'haurà de fer simultàniament a l'estudi geotècnic, en cas que aquest darrer sigui aprovat per la batlle instructora, segons va informar l'ANA.

Ahir al matí, el pèrit judicial, Guillem Valdés, acompanyat dels representants de les parts implicades, van fer acte de presència al lloc de l'esfondrament del vial del túnel dels Dos Valires que va cedir el 7 de novembre del 2009 i va causar cinc morts. Es tractava de verificar si calia fer un nou aixecament topogràfic abans de procedir al desenrunament de la ferralla acumulada. Els representants de les diferents parts implicades -la UTE constructora Dragados, Dragasa i Treballs Públics Armengol; la direcció facultativa; i RMD, l'empresa responsable de l'estructura que va cedir-, es van reunir a primera hora al despatx de la batlle instructora, on també hi era present Guillem Valdés, el pèrit judicial del cas i designat per a dur a terme la direcció del desenrunament.

Després de designar els representants de cada una de les parts que seguiran els treballs de desmunt conjuntament amb l'enginyer escaldenc, es van traslladar fins a la zona afectada. Allí havien de decidir si farien un nou aixecament topogràfic, tal com havia demanat la defensa d'RMD. Aquest és un dels punts de discrepància d'RMD amb la UTE i la direcció facultativa, ja que l'empresa responsable del mecano afirma que en els seus plànols no hi figura la mateixa quantitat d'alleugeridors que en els plànols de la direcció facultativa i la UTE.

Però a banda de decidir si han de fer un nou aixecament topogràfic, la batlle està a l'espera de rebre el proper dia 7 de febrer el projecte d'estudi geotècnic que ha de presentar RMD. Serà aleshores quan decidirà si es fa aquest estudi per aclarir si la densitat del terreny on està assentada l'estructura podia aguantar tot el pes de la construcció, i per tant, aquesta hagués estat una de les causes de cessió del mecano.

NOU ESTUDI DEL SUBSÒL / Mentre això no passi, no es podrà procedir el desenrunament ja que la màquina que ha de fer el desmunt en el moment d'accedir al terreny farà variar la seva densitat. Això obligarà, en cas d'acceptació per part de la batlle a elaborar el nou estudi del subsòl, a fer un treball de desmunt de ‘microcirurgia' per evitar alterar el terreny i al mateix temps fer l'estudi geotècnic d'allà on estan assentades les sabates. La màquina que s'ha desplaçat fins al Principat per retirar la ferralla costa 5.000 euros de lloguer, treballi o no, un cost que en aquests moments s'està fent càrrec la UTE constructora. H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT