PUBLICITAT

L'enderroc de l'estructura dels Dos Valires començarà dilluns

  • Els treballs permetran realitzar posteriorment proves geotècniques per determinar causes i responsabilitats
EL PERIÒDIC
LA MASSANA

Periodic
L'estat que presenta la instal·lació malmesa, amb la màquina que ha de procedir al desenrunament, ahir Foto: ANA / D.P.

Les tasques de desenrunament de l'estructura del túnel dels Dos Valires que es va esfondrar en el tràgic accident del 7 de novembre de l'any passat s'iniciaran el proper dilluns. En les tasques se seguirà un protocol i es realitzarà en presència de les parts implicades judicialment, després que Batllia hagi autoritzat a l'aixecament del precinte judicial per poder intervenir a la zona.

Així ho va comunicat ahir la batlle instructora que porta el cas a través d'un aute a totes les parts. Per a procedir a l'inici d'aquestes tasques s'ha traslladat fins a la zona, i provinent de fora del país, una màquina de característiques especials.

La retirada de l'estructura a partir de l'enderroc es fa per a procedir a les proves geotècniques demanades per l'empresa RMD, responsable del muntatge del mecano que sostenia l'estructura, i que han de determinar la densitat del terreny per saber si l'estructura estava ben assentada.

Un cop retirada tota la ferralla de la zona es duran a terme aquestes proves geotècniques al subsòl afectat. Precisament, l'empresa RMD té fins el dia 7 de febrer per presentar el projecte sobre com s'haurien de fer les proves, i sobre el qual la batlle instructora decidirà procedir seguint un protocol d'actuació i en presència de totes les parts implicades, segons va informar l'ANA.

Les proves han de servir per poder esbrinar si el terreny on hi ha les sabates que suporten les estructures tindria diferències de densitat en pocs metres de distància. És a dir, l'estudi determinarà si la densitat del terreny on està assentada l'estructura podia aguantar tot el pes de la construcció que va acabar cedint. RMD al·lega que la causa de l'esfondrament va ser la pressa per enllestir la instal·lació el més aviat possible.

La responsabilitat de la col·locació de les sabates i de saber com eren exactament les característiques del terreny va anar a càrrec de la UTE constructora formada per Dragados, Dragasa i Treballs Públics Armengol, segons fonts coneixedores del cas.

Una màquina especialitzada / Per fer possible el desenrunament de la plataforma afectada s'ha hagut de traslladar fins a Andorra una màquina de grans dimensions i especial, amb un braç llarg i articulat i una tisora al final.

La màquina que ha de dur a terme aquests treballs és de la mateixa tipologia que la que ja es va haver de fer servir els dies posteriors al tràgic accident, per facilitat la tasca de recuperació dels cossos de les víctimes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT