PUBLICITAT

Vela defensa la «positiva» gestió del projecte de plataforma educativa

  • Justifica una correcta transició del projecte de Tolosa cap el de la UPC
MARC RODRÍGUEZ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Vela conversa amb bastida amb la presència de Cartes. Foto: TONY LARA

El Butlletí del Consell General emès ahir va fer pública la resposta escrita de la ministra d'Educació i Cultura, Susanna Vela, a la pregunta formulada per la consellera reformista i portaveu en aquesta matèria, Roser Bastida, relativa al projecte d'implantació de la plataforma educativa en les escoles dels tres sistemes educatius del país.

De fet, sota aquest paraigua s'incorporaven fins a vuit preguntes que qüestionaven les raons que havien portat al Govern a deixar de col·laborar amb la Universitat de Tolosa i optar per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), així com els criteris de selecció de la nova empresa col·laboradora i també de les escoles implicades, la planificació del nou projecte d'entorn d'aprenentatge o el balanç dels serveis oferts amb el canvi d'universitat, entre d'altres.

Precisament en aquest darrer punt, Vela va manifestar que aquest és «molt positiu» i va clarificar per escrit el perquè d'aquest canvi. La ministra va assenyalar que l'anterior projecte amb la Universitat de Tolosa era «experimental» i destinat a la «recerca», amb la qual cosa «no estava previst que fossin ells qui l'implantessin directament».

Pel que fa als criteris de selecció de la nova empresa col·laboradora, Vela va recordar que es va realitzar un concurs i que en aquest es va demostrar que la UPC oferia «les millors garanties a nivell d'implantació de la infraestructura i un projecte molt sòlid des del punt de vista tècnic». Vela, després de fer un repàs de les fases plantejades tot responent a la quarta subpregunta, va afirmar que el pressupost inicialment invertit en el projecte amb la Universitat de Tolosa s'ha pogut recuperar, ja que un cop tancades les fases 1 i 2 del calendari, s'ha liquidat la quantitat d'11.700 euros. En referència a la selecció de les escoles, la ministra va apuntar a «criteris tècnics», així com «projectes ja actius o demandes per part de centres relacionades amb plataformes d'aprenentatge virtuals» en diferents projectes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT