PUBLICITAT

Els taxistes denuncien la competència del transport que ofereixen els hotels

  • L'associació d'aquest sector es planteja mesures per protestar contra aquest fet
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un taxi, esperant l'arribada de clients davant una estació d'autobusos, ahir a la tarda a la capital Foto: ORIOL LLAURADÓ

la feina dels taxistes ha anat disminuint progressivament durant els darrers anys i és per això que des de l'Associació de Taxistes d'Andorra (ATA) van denunciar que als problemes de la crisi s'afegeix el fet que els hotels ofereixen un servei de transport als seus clients que els treu la feina. El president de l'ATA, Julio Gil, va explicar a l'ANA que no es tracta només d'un servei per portar els turistes a l'hotel quan arriben de viatge, sinó que els vehicles dels establiments hotelers també es dediquen a apropar els visitants a les estacions d'esquí i recollir-los quan acaba la jornada esportiva. És per aquest motiu que l'associació és planteja prendre mesures per demostrar el seu enuig.

Els taxistes estan molt enfadats. La flota de vehicles amb llicència ha augmentat en els darrers anys mentre que la demanda del servei es va reduint, segons va assegurar Gil. En canvi, les ajudes i mesures que impulsa el Govern per afavorir l'economia «no tenen en compte el sector dels taxis», i aquests estan arribant al seu límit perquè la demanda ha baixat en relació a l'any passat en prop del 50%.

Mesures de protesta / Les idees dels taxistes passen per prendre mesures per protestar contra el transport que ofereixen els hotelers. Gil va explicar que aquests establiments ofereixen el servei dins un paquet amb preu tancat per afavorir el seu sector i atraure més clients, però que no tenen en compte que alhora perjudiquen els taxistes.

D'altra banda, va comentar que les carreres que fan actualment són sobretot per a urgències o per anar a recollir a algú de matinada i que si no troben una solució, potser hauran de pensar de deixar d'atendre les poques demandes que tenen d'aquests hotels «perquè s'adonin de com els afecta».

Una de les crítiques que va fer Gil és que ells han de pagar entre 1.000 i 1.500 euros d'impostos a l'any per poder exercir la seva feina i no sap si els hotels també fan front a aquesta despesa.

Per la seva banda, el portaveu dels hotelers, Antonio Azurmendi, va manifestar el seu desconeixement pel que fa a aquest enuig. A més, va confirmar que molts hotels disposen d'aquest servei, però va indicar també que no pot valorar si es tracta de competència deslleial perquè no tenia constància que aquest fet perjudiqués els taxistes. Tot i així, el que sí va defensar és que es tracta d'un servei molt habitual a tots els països, que no es dóna únicament a Andorra.

Quant a la possibilitat que es tracti d'una pràctica d'intrusisme, des de la Unitat de Comerç i Inspecció del Ministeri de Turisme, Comerç i Indústria, Xavier Granyó, va afirmar que no s'ha estudiat aquest cas. Va avançar, però, que segons les condicions en què s'estigui realitzant el servei, sí que es podria parlar de competència deslleial. Tot i així, també va dir que a vegades arriben queixes i quan s'analitza el cas resulta que està dins de la legalitat.

Converses dels taxistes amb el govern /Segons el taxista Julio Gil, ja fa temps que es mantenen converses amb el Govern per mostrar el malestar del sector i la necessitat que se'ls ajudi, però per ara no han rebut «més que bones paraules».

Al problema que els suposa el servei de transport dels hotels s'agefeix el fet que el Govern no ha aprovat encara les noves tarifes per als taxis i, per tant, el preu del carburant puja però els conductors continuen cobrant el mateix per les carreres.

A més, Gil va criticar que no se'ls permeti vendre la llicència de taxista quan decideixen deixar l'ofici, ja que considera que almenys, després dels anys de feina, haurien de poder-ne treure algun benefici d'aquest, com succeeix a Espanya.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT