PUBLICITAT

L'Andros 2011 al Circuit del Pas depèn d'un projecte d'adequació

  • L'ACA està treballant una proposta ?econòmica' d'arreglar deficiències per presentar al Govern i el Comú
IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un pla general del Grandvalira Circuit del Pas de la Casa, la setmana prèvia a la disputa de l'Andros 2010, a principis de desembre. Foto: TONY LARA

La clàssica cita del trofeu Andros al Grandvalira Circuit del Pas de la Casa depèn de cara al 2011 d'un projecte d'adequació de deficiències que està donant forma l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) i que entregarà el més aviat possible a les entitats públiques implicades: el Govern i el Comú d'Encamp.

L'entitat que presideix Josep Maria Casas s'ha pres molt seriosament l'amenaça de Max Mammers en la roda de premsa prèvia a la cita de l'Andros 2010 que es va fer fa dues setmanes obliga ja que és conscient que el recinte té coses per adequar. Fa cinc anys es va adequar la pista per recuperar la gran pista francesa, en un dels temes més importants de la junta actual que llavors acabava d'entrar com a relleu de la de Ramon Roca i fa dos anys es va fer una actuació –insuficient– en les zones d'accés a la pista i de sortida.

Hi ha tres punts clars en aquest projecte que es consideren com els mínims per no haver de tancar la instal·lació. El principal és asfaltar la zona dels paddocks que tant ha donat a parlar; és on estacionen els equips i de fet ha afectat en l'Andros i també influirà en les G.Sèries, ja que actualment no estan en les condicions òptimes i s'ha demanat als equips que portin estructures petites perquè el terreny pugui suportar el pes.

Un altre punt fonamental és el de la seguretat. Ara mateix la meitat de la pista té talussos de fusta, poc adhients per carreres de cotxes, i l'ACA vol posar proteccions exteriors.

El tercer punt tracta de millorar la instal·lació elèctrica, que actualment no compleix la normativa exigida en l'aspecte de l'enllumenat, insuficient en potència.

EL COST, UNS 30.000 EUROS / Segons fonts consultades per aquest rotatiu el projecte d'adequació de deficiències tindria un cost proper als 30.000 euros i seria una versió econòmica del que ja es va dissenyar fa uns anys, molt més complert quant a millores en tota la instal·lació, que no dobla aquest cost per poc i que està en el calaix del Comú encampadà perquè en el seu dia no va tirar endavant.

Es tracta d'una xifra mínima perquè les institucions públiques donin el sí en el moment de crisi econòmica en què vivim, sobretot tenint en compte que l'asfaltatge del padddock, el que més despesa tindria, no requereix més que una capa d'uns sis centímetres –una carretera on hi ha trànsit requereix sis passades– que faria la funció de neteja de la zona. Els treballs d'adequació de la pista i del sistema elèctric són de cost mínim, inferior als 10.000 euros.

EN UNA SETMANA ESTARIA FET / L'execució d'aquest nou projecte, per la senzillesa, no trigaria ni una setmana en estar fet al complert. Tècnicament tampoc no hi hauria problema per fer-lo en l'època d'hivern tot i que lògicament seria més còmode esperar a la primavera, quan les condicions climatològiques al Pas de la Casa no seran tan agressives.

L'ACA, però, està interessat en deixar el Grandvalira Circuit a punt quant abans millor i les previsions més optimistes pronostiquen que fins i tot podria la zona podria estar adequada per a l'inici de les G,Sèries, que viuran la primera cita al 8 de gener. Depèn de la rapidesa en l'elaboració del projecte i del vist i plau de les institucions públiques. Però si no és abans del dia 8 l'adequació es podrà fer en qualsevol moment perquè entre prova i prova de les G.Series hi ha temps material.

 

Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT