Serveis administratius
El servei telefònic de Tràmits i Tributs s'allarga a 12 hores continuades d'atenció
La previsió és que les trucades puguin incrementar-se entre un 10 i un 20%
El servei d’atenció telefònica continuada del Govern s’amplia fins a les 20.00 hores. Així ho ha comunicat aquest matí el secretari d’Estat de Transformació Digital i Telecomunicacions, Marc Rossell, posant en relleu la importància d’aquesta iniciativa per tal de facilitar l’accés a la informació a la ciutadania i, al mateix temps, evitar desplaçaments innecessaris.
D’aquesta manera, l’atenció telefònica començarà a les 08.00 hores i s’allargarà, més enllà de l’horari d’obertura dels edificis administratius, fins a les 20.00 hores. Aquesta mesura es va posar en marxa ara fa dues setmanes com a prova pilot, però la bona rebuda que ha rebut ha permès instaurar-ho. Durant aquesta prova pilot hi ha hagut un increment de les trucades del voltant del 10% i la previsió per a la resta de l'any és que les trucades puguin incrementar-se entre un 10 i un 20%.
El secretari d'Estat de Transformació Digital i Telecomunicacions, Marc Rossell, ha afirmat que ha estat "una prova molt satisfactòria perquè hem pogut donar resposta a ciutadans i empreses que han trucat fora de l'horari d'obertura dels edificis". De fet, durant aquest test s'han incrementat les trucades entre el 5 i el 10% respecte als horaris d'abans. Durant aquest període, a més, el Govern també ha pogut determinar que el 80% de les trucades són per saber quina documentació s'ha de portar a l'administració o on poden trobar certa documentació.
L'objectiu d'aquesta nova mesura, doncs, "permetrà donar una resposta més immediata en el ciutadà" i alhora generarà una "millora del servei", ha asseverat el secretari d'Estat, que també ha apuntalat que servirà per "facilitar la transformació digital dels serveis del Govern". Es proporcionarà un servei continuat en els telèfons 875 700 (genèric del Govern), 150 (Tràmits) i 885 005 (departament de Tributs i Fronteres). De totes maneres, la idea de l'Executiu és centralitzar-ho tot progressivament en el primer d'aquests per facilitar la comunicació. Rossell ha afegit que entre aquests tres números es rebien unes 20.000 trucades al mes, la qual cosa es tradueix en dues trucades per minut.
Així mateix, i dins d’aquesta franja horària, quan no es pugui donar resposta a la demanda formulada per trucada, el servei d’atenció telefònica agafarà l’encàrrec i enviarà un correu electrònic a la persona del Govern responsable de la informació requerida. Per això, quan aviat com sigui possible, podrà contactar directament amb el ciutadà que ha sol·licitat informació i contestar a la seva petició, evitant reiterades trucades dels interessats. Finalment, ha detallat que s'està treballant en tots els canals no presencials com ara la web, la seu electrònica i l'atenció telefònica: "Oferim, així, una millor cobertura al ciutadà, facilitant una porta d’entrada a l’Administració més enllà de l’horari habitual d’obertura al públic".