PUBLICITAT

La subvenció 'universal' per la quota de les guarderies no prospera

  • CR i ApC tomben la reducció dels terminis de pagament dels proveïdors
  • L'oposició rebutja els estímuls per a reduir les emissions dels vehicles
9071_consell-divendres2
La sessió del Consell General d'aquest matí. Foto: ANA
CR i ApC han votat en contra de l'article 25 de la llei de mesures de promoció de l'activitat econòmica, que feia referència a una subvenció de fins a 75 euros en el pagament de la quota de les guarderies. L'oposició ha argumentat que es tracta d'una ajuda per a tothom i no només per a qui ho necessita realment. Des d'Andorra pel Canvi, a més, s'ha criticat que sigui "un complement de transferència als comuns"  i no una ajuda a les famílies, i que suposi un dèficit d'un milió d'euros.
De la seva banda, la consellera reformista Olga Adellach, ha dit que el Govern "ha optat descaradament pel cafè per a tothom sense criteri" i que ja existeixen els mecanismes per ajudar a les persones necessitades. També ha recordat que CR va presentar una esmena per ampliar la mesura als guardes d'infants i a les activitats extraescolars.
Els vots en contra dels grups parlamentaris reformistes i d'Andorra pel Canvi han fet desestimar l'article 7 del projecte de llei de mesures de promoció de l'activitat econòmica i social, i de racionalització i d'optimització dels recursos de l'Administració. La mesura refusada feia referència a la disminució fins a 55 dies del termini de pagament dels proveïdors de l'administració de manera immediata i fins a 45 dies a dos anys vista. El president del grup d'ApC, Eusebi Nomen, que ha liderat la crítica a l'article, ha assegurat que es tracta d'una "maniobra per aconseguir 37 milions d'euros per estirar el mandat al llarg del 2011". A més, s'ha compromès a presentar una proposta d'acord per dinamitzar la tresoreria dels proveïdors sense comportar cap dèficit pel Govern.
D'altra banda, l'oposició també ha desestimat l'article 18 d'estímuls per a reducció de les emissions contaminants dels vehicles, perquè consideren que penalitza gran part del parc automobilístic actual, amb increments de l'IMI i de la taxa de tinença de vehicles.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT