PUBLICITAT

Medi Ambient reparteix 30.500 targetes i 45.000 sotagots per promoure la recollida selectiva

  • El ministeri posa en marxa una campanya de sensibilització
  • Com a projecte de continuïtat es preveu fer també algun estri d'informació per al sector de la restauració
9055_campanya
El ministre de Medi Ambient, Agricultura i Patrimoni Natural, Vicenç Alay, i la tècnica dels serveis de comunicació de l'empresa Lavola, encarregada de la campanya, Cristina Garcia, amb un dels pòsters que es repartiran a les escoles. Foto: ANA / N. M.
El Ministeri de Medi Ambient ha posat en marxa la campanya de sensibilització per promoure la recollida selectiva de vidre, envasos i paper i cartró. Aquest mateix dijous s'han començat a repartir 30.500 targetes interactives, 45.000 sotagots i 150 pòsters informatius amb l'eslògan Fita reciclar, acompanyat per tres pedres amb els colors del reciclatge. Per a aquesta campanya el Ministeri ha destinat prop de 20.000 euros, i com a projecte de continuïtat es preveu fer també algun estri d'informació per al sector de la restauració, com per exemple pòsters per penjar als establiments. Com a suplement per impulsar la recollida selectiva, el ministre de Medi Ambient, Agricultura i Patrimoni Natural, Vicenç Alay, ha dit que se segueix treballant perquè "els contenidors arribin on han d'arribar si hi ha zones poc assistides", ja que a més de sensibilitzar s'ha de posar a l'abast el material que es necessita. Quant a la possibilitat de mancomunar serveis de tractament de residus amb les comarques veïnes, Alay ha reconegut que és una opció i que han mantingut contactes, però que encara no s'ha tancat res.

La campanya de sensibilització per promoure la recollida selectiva de residus ha estat dissenyada per l'empresa Lavola, i va dirigida a tot el conjunt de la societat, emfatitzant en el sector de la restauració i en les escoles. Des d'aquest dijous es reparteixen mitjançant cartes, 35.000 targetes interactives que indiquen el contenidor on s'ha de llençar cada residu i el lloc a on s'ha de portar, ja que aquesta és una qüestió que sovint du a la confusió. Més adreçats als establiments de restauració i als seus clients, s'han imprès 45.000 sotagots de quatre modalitats diferents amb el missatge pel bon camí i indicant el color de cada tipus de residu. Aquests es repartiran als establiments de totes les parròquies a través dels comuns, per fer arribar el missatge als treballadors dels establiments i també als seus usuaris.

Per arribar als més petits, que segons Alay sovint són els que tenen més cura pel medi ambient, s'han editat 150 pòsters amb vinyetes on els personatges reciclen, que es repartiran a les escolen com a element visual de suport. Per als mitjans de comunicació també s'ha creat un anunci que per ara s'ha publicat a la revista A voz lusa, i s'ha dissenyat un banner per al web del Govern. La campanya ha costat prop de 20.000 euros, i ja es plantegen de cara al futur afegir un nou material informatiu en format de pòster per als establiments de restauració.

Paral·lelament al procés de sensibilització dels ciutadans perquè separin els residus i reciclin, el Ministeri de Medi Ambient treballa també per donar les eines necessàries perquè això sigui possible. En aquest sentit, Alay ha confirmat que en les zones que no estan prou abastides de contenidors de recollida selectiva, cal posar-ne per facilitar la tasca.

Quant a la recollida dels residus orgànics, Alay ha explicat que s'han fet experiències en l'àmbit del compostatge, i que durant la reunió amb la comissió del Pla Nacional de Residus, s'ha parlat de prorrogar el pla pilot que s'està realitzant, ja que "sembla que funciona".

Mancomunar el tractament de residus
La proposta de mancomunar els serveis de tractament de residus amb les comarques veïnes tant de França com d'Espanya no ha estat descartada pel ministre, que ha avançat que s'han fet reunions, però que de moment no s'ha tancat res. Ha assegurat que no seria res estrany que altres comarques poguessin cremar els seus residus al Centre de Tractament de Residus d'Andorra, i que encara que el projecte està en una fase inicial, la proposta sorgeix de la demanda dels veïns.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT