PUBLICITAT

Govern, Comú i ACA, amb voluntat per asfaltar el paddock

  • El Ministeri de Turisme demana a l'Automòbil Club un projecte per estudiar l'obra al Grandvalira Circuit
RAFA MORA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El paddock 1 del Grandvalira Circuit, en una imatge del passat divendres, primera jornada de l'Andros. Foto: R. M. S.

El Govern, el Comú d'Encamp i l'Automòbil Club d'Andorra tenen voluntat per arribar a un acord per tal de dur a terme l'exigència de Max Mamers, promotor del Trofeu Andros, que va dir que la competició francesa d'automobilisme sobre gel no tornaria al Principat fins que no s'asfalti el paddock. Encara no hi ha hagut una reunió entre les parts, i fins i tot no hi haurà en els pròxims dies, però cadascú dels interessats ha donat ja mostres de la seva predisposició a resoldre el tema. L'ACA treballa en un projecte de l'obra que s'hauria de fer al recinte, i que enviarà al ministeri quan estigui acabat.

El ministre de Turisme, Claudi Benet, va assistir el passat divendres a la presentació de l'Andros, i llavors va viure en directe les crítiques de Mamers, que parlava a la premsa andorrana al seu costat sense callar-se cap crítica. Llavors Benet, que acudia com a representant d'Andorra Turisme, que havia aportat a la competició 20.000 euros, va valorar la situació i es va mostrar partidari de no deixar escapar l'oportunitat de mantenir l'Andros al Principat, pel seu impacte en el turisme del Pas de la Casa, més dirigit al mercat francès. En aquest sentit, Benet va afirmar: «Seria una llàstima perdre una prova amb tants anys al país, i per això s'ha d'apostar».

Benet va marxar del circuit amb la petició expressa als representants de l'ACA que fessin un dossier sobre la qüestió, i és per això que l'ens que presideix Josep Maria Cases presentarà un projecte d'obra amb el que s'hauria de fer per complir amb les exigències de Mamers. Això és, l'asfaltatge del paddock 1 i del 2 per poder acollir les carpes, camions i vehicles de tots els participants.

JA HI VA HAVER PROJECTE / Segons algunes fonts consultades per aquest rotatiu, fa temps que l'Automòbil Club d'Andorra va redactar un projecte de millora de la instal·lació en tema d'asfaltatge, però que finalment no va anar més enllà tot i que es va enviar al Comú d'Encamp. Aquest projecte, segons les mateixes fonts, va costar 20.000 euros.

Aquesta quantitat de diners és, segons altres fonts, el que podria costar l'asfaltatge del paddock, encara que també assenyalen que es podria arribar fins els 30.000 euros, vet que tampoc és un asfalt com el que s'utilitza a les carreteres o carrers del país, sinó un asfaltatge més superficial i econòmic.

FA DOS ANYS QUE L'ANDROS HO EXIGEIX / El president de l'ACA, Josep Maria Cases, va confirmar ahir que existeix predisposició a l'acord entre les parts: «Ens consta que des de l'administració són receptius a dur-ho endavant». Així mateix, Cases va assegurar que l'exigència d'asfaltatge «és una cosa que ens venen dient des de fa dos anys, però aquest any ha quedat clar que el que hi havia era un autèntic desastre».

Per la seva part, el consol Major d'Encamp, Miquel Alís, que no va poder assistir al trofeu per motius d'agenda, va dir que, si bé no hi havia hagut cap contacte fins el moment, «ho farem per arribar a una entesa entre tots».

I ARA, LES G.SÈRIES BPA / Mentre tot això agafa forma, la competició continua al Grandvalira Circuit. El pròxim dissabte 18 de desembre tindrà lloc la G.Zero, la primera cita amb les G.Sèries BPA. Serà una jornada d'assajos i verificacions prèvia al campionat. Hi haurà novetats respecte a altres temporades: al matí assajaran els vehicles de tracció total, a la tarda ho faran els de dues rodes motrius i, a la nit, tindrà lloc la presentació dels equips.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT