Escaldes-Engordany
El Govern inicia el procés per renovar els vols a Madrid i Palma
Aquest dimecres, el BOPA ha publicat l'edicte amb les bases de convocatòria
El Govern ha anunciat avui la licitació per a l'atorgament de suport econòmic per impulsar la ruta aèria que permeti connectar l'aeroport d'Andorra-La Seu d'Urgell i l'aeroport de Palma (Mallorca) a partir de la tardor d'enguany i durant tot el 2025. Així ho ha anunciat avui el ministre portaveu Guillem Casal, qui ha afirmat que la decisió s'ha pres després de l'èxit assolit durant la prova pilot duta a terme durant aquest hivern, amb una gran afluència que ha permès que la línia aèria fos econòmicament viable sense cap aportació del Govern. "És una línia que hem fet funcionar durant uns mesos i funciona molt bé, sustentada econòmicament per si mateixa", ha apuntalat.
A més, l'Executiu també ha tret a concurs el contracte per allargar l'ajuda per donar-li continuïtat a la línia ja existent que enllaça amb Madrid, la qual finalitza aquest mateix any, sota la intenció "d'assentar aquesta ruta". L'esmentat concurs preveu que l'empresa aèria que esdevingui guanyadora hagi d'oferir, a partir de la tardor, vols regulars que connectin amb Palma i Madrid amb un mínim de dues freqüències setmanals. Per a la capital espanyola, a més, haurà de ser els divendres i els diumenges. "Si l'empresa vol ofertar una tercera, ho pot fer. El que sí que és obligatori és que presenti una freqüència els divendres i els diumenges", ha explicat Casal, tot indicant que la data límit per a la presentació de les ofertes és el pròxim 8 d'agost.
L'aportació per part del Govern és de 220.000 euros, la qual podria arribar a ser menys en cas que l'afluència de passatgers sigui òptima. D'aquesta manera, també es licitaran les aportacions econòmiques per allargar la ruta que connecta amb Palma, així com la que connecta amb Madrid, durant tot el 2025 i per un període total de dos anys, ampliant així les adjudicacions anuals que es feien fins ara. Cal destacar, però, que la ruta aèria que connectarà tot el 2025 amb la ciutat mallorquina es desenvoluparà encara en forma de prova pilot: "Ens permetrà valorar l'afluència i identificar els moments de l'any amb més demanda". La partida pressupostària, en aquest cas, es preveu d'1,6 milions d'euros, repartits entre ambdues línies aèries. "Depenent de les afluències, les partides es podran veure rebaixades a la baixa".
Casal ha esmentat també que, en cas que la infraestructura de l'aeroport de La Seu requerís uns requisits tècnics superiors als que compta ara, Govern es prestaria a analitzar la implementació de més línies, tot i que recalcant que "amb l'equipament existent creiem que ja és suficient". Per altra banda, el ministre portaveu ha tornat a posar en relleu les xifres de les dues rutes aèries durant l'hivern d'aquest 2024: la línia amb la Palma ha comptat amb 2.594 passatgers i un 70% d'ocupació mitjana, mentre que el pic més alt va arribar al 94%; en l'altre cantó, la línia de Madrid ha disposat de 3.700 passatgers i un 54% d'ocupació mitjana, amb un pic del 92%.