PUBLICITAT

Proposta d'unes rebaixes alternatives

  • L'APCA vol regular-les, fer-les dies abans que els països veïns i amb una promoció forana
PEPA GALLEGO
ESCALDES-ENGORDANY

Ara ja hi ha molts aparadors que comencen a posar des del 20% fins el 40% de rebaixes o decomptes als seus establiments. Abans de Nadal i sense cap criteri conjunt. Aquesta és una assignatura pendent que no tindrà una solució fins que l'esperada llei de comerç s'aprovi i s'apliqui. Tot i això, els petits comerciants que en aquest aspecte són els més desafavorits, han posat ja sobre la taula del debat acordar amb els grans una regulació de les rebaixes, per donar una imatge unificada. L'APCA, Associació de Petits Comerciants d'Andora, proposa celebrar aquesta època dies abans que es fa a les regions veïnes i amb una promoció forana.

Aquesta proposta ha estat ja presentada al mateix ministre de Turisme i Comerç, Claude Benet, i es vol discutir en la taula de turisme i comerç amb la resta de comerciants i de sectors implicats.

La proposta és clara. Els petits comerciants volen que les rebaixes a Andorra siguin alternatives i diferenciades a la resta de les regions veïnes, i per aquest motiu volen definir-les i promocionar-les. El que passa en l'actualitat, on cada comerç fa les seves promocions de manera personal, i on hi ha establiments amb outlets tot l'any i d'altres amb liquidacions, perjudica la imatge d'un comerç de qualitat que vol Andorra, segons va manifestar el president de l'APCA, Joan Arderiu. El turista que ve a Andorra a comprar «està perdut», comenta Arderiu, no sap si són tots els comerços els que ja tenen una rebaixa del 25% o només en són uns quans, com ha passat ara al Pont de la Puríssima.

Des d'APCA opinen que han d'anar tots de la mà, grans i petits, per donar una imatge única i de país. D'aquesta manera, i a l'espera d'una llei, els petits comerços volen pactar amb els grans una estratègia conjunta, que serà estudiada el pròxim mes de gener a la taula de turisme i comerç.

Amb els criteris d'anar tots units, d'establir uns períodes marcats en el calendari que s'avancin a les rebaixes dels països veïns, i amb una promoció publicitària, el comerç d'Andorra pot millorar la seva imatge i atraure més clients.

L'actual temporada on ja hi ha comerços que han penjat els cartells de descomptes, no es podrà arribar aplicar cap estratègia, però des de l'APCA esperen que grans i petits comerços puguin arribar a un acord per regular aquest desordre que pateixen els establiments al país. Un debat, aquest que ve de temps però que ara amb propostes fermes sobre la taula, però sense l'aprovació de cap llei, vol tirar endavant sigui com sigui.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT