PUBLICITAT

Escaldes - Engordany

Neix ‘Shop in Andorra’, una nova iniciativa per potenciar el comerç

El comerç és un dels principals atractius turístics del país

Per El Periòdic

Un instant de la presentació del projecte ‘Shop in Andorra’.
Un instant de la presentació del projecte ‘Shop in Andorra’. | ANDORRA TURISME

Andorra Turisme ha presentat la nova marca 'Shop in Andorra' com a iniciativa per impulsar el comerç al país. A través d’una col·laboració amb la consultoria Intueri Consulting i WGSN, s’han establert objectius per millorar el comerç andorrà, com captar clients amb més poder adquisitiu i incrementar la despesa mitjana.

Tal com ha destacat el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, es tracta d’un pla innovador que s’ha dissenyat tenint en compte el sector: «Ens hem reunit personalment amb comerciants i associacions del país i hem copsat els diferents punts de vista que ens han guiat per definir un seguit d’accions concretes i aplicables al sector». Per altra banda, la directora d’Intueri Consulting, Maria Segarra, ha recalcat la importància de posar en valor l’experiència de compra per dinamitzar el comerç. En aquest sentit, s’ha anunciat la creació d’un programa formatiu específic per al sector del retail, amb el suport del ministeri d’Educació.

Per fomentar el debat i l’anàlisi de les tendències de compra, es crearà el Shop in Andorra Fòrum d’Experts en Compres, amb la participació de talent local i internacional. A més, s’establirà un Observatori del Comerç per generar dades precises sobre el retail a Andorra, complementant els estudis de WGSN. Aquesta empresa internacional acompanyarà a Andorra Turisme per identificar les tendències de futur arreu del món. Amb aquesta informació, s’han definit un seguit d’objectius que han de contribuir a promocionar el comerç andorrà. 

«En l’escenari actual, una de les claus per dinamitzar el comerç i donar resposta als objectius plantejats és posar en valor l’experiència de compra, fent que sigui única i inoblidable», ha emfatitzat Segarra. Per aquest motiu, una de les accions que es duran a terme en el marc del nou pla és la creació d’un programa formatiu específic per al sector.

Amb la transformació de l’Andorra Shopping Festival en Shop in Andorra Festival, la nova marca es beneficiarà de la promoció internacional d’aquest esdeveniment, consolidant la imatge del país com a destinació de compres.

Les compres, el principal atractiu turístic / El Principat va rebre més de 9,3 milions de visitants el 2023, superant els 7,6 milions de 2013. Tanmateix, «els esforços per potenciar la visita de turistes — amb la diversificació i desestacionalització de l’oferta —, han evidenciat un canvi de tendència en la darrera dècada, amb un creixement dels visitants que dormen al país en detriment dels excursionistes d’un sol dia», ha manifestat el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.

En aquest sentit, el 2013, el 70% dels visitants van ser excursionistes, mentre que el 30% van ser turistes. En canvi, el 2023 els turistes van créixer fins al 43%. De fet, Andorra ha passat de rebre gairebé 2,3 milions de turistes el 2013 a rebre’n més de 4 milions deu anys més tard, la qual cosa suposa un increment del 76%. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT