PUBLICITAT

Ultimàtum de l'Andros

  • Els pilots, els equips i l'organitzador Max Mamers no toleraran un fangar com l'actual per properes edicions
RAFA MORA
PAS DE LA CASA

Periodic
L'equip Speed Aventure prepara els vehicles per la cursa dins de la seva carpa envoltada de fang. Cada bòlid pot arribar als 400.000 euros. Foto: RAFA MORA

De cara a la galeria no arriba a la indignació, però parlant de tu a tu aquesta surt per tot arreu. El Trofeu Andros, incloent pilots, equips i organitzadors, amb el seu cap Max Mamers al davant, han dit prou a tanta runa i tanta brutícia. El fang es va apoderar ahir del paddock d'un Grandvalira Circuit que, sense neu per les altes temperatures dels últims dies i les escasses nevades, treu a l'aire lliure les seves vergonyes, és a dir, fang. La manca d'asfaltatge a la zona on treballen els equips oferia ahir un espectacle desolador. Algunes de les escuderies, fins i tot, van exigir una ubicació decent sobre asfalt, o marxaven, i l'ACA i els organitzadors de l'Andros van fer el possible per callar boques discordants. Amb tot aquest guirigai, Max Mamers, màxim responsable del Trofeu Andros, va ser clar davant de la premsa: «Només tornarem si s'asfalta el paddock». A l'acte protocolari del matí hi era present el ministre de Turisme, Claudi Benet, el secretari general de l'ACA, Toni Saspuglas, però cap representant del Comú d'Encamp, propietari dels terrenys.

LA CLAREDAT DE MAX MAMERS / El màxim responsable de l'Andros va ser clar: «Ganes de tornar en tenim, però hi ha una assignatura pendent que és el paddock». Max Mamers, que també va parlar de les excel·lències de la seva competició on hi són expilots de la Fórmula 1 com Alain Prost, Jacques Villeneuve o Olivier Panis, va concretar que la seva idea, ara, és dir no a Andorra per la pròxima temporada si no se soluciona un problema que s'arrossega des de fa anys, però que les nevades tapaven fins aquest any en què la poca neu ha fet tornar a la realitat el Grandvalira Circuit. Així les coses, Mamers va confirmar que el pròxim mes de maig tornarà al Principat per comprovar si hi ha alguna mena de canvi en la instal·lació, «perquè en juny establim el calendari de la següent edició».

PARLA EL CÒNSOL D'ENCAMP / Tot i no ser ahir al circuit, el cònsol major d'Encamp, Miquel Alís, va atendre via telefònica aquest rotatiu. Alís va dir que, si bé la propietat és comunal, «el terreny el tenim arrendat a l'Automòbil Club, i per tant parlarem amb ells». «El Comú té molts diners gastats al Circuit, en el seu moment 600 milions de les antigues pessetes, i ara hauríem de veure quin és el projecte que s'hauria de fer i si és bo per al país i la parròquia». Alís no va voler parlar del que costaria, però sí que, en tot cas, s'hauria de veure «qui participaria» econòmicament. En tot cas, va assegurar que la situació li preocupa, i hi va afegir: «Hem d'aprofitar l'hivern per parlar».

L'ACA ES POSA LES MANS AL CAP / La visió de l'Automòbil Club d'Andorra és de preocupació. En els últims dies, els representants de l'ens han viscut de prop les queixes de tot el personal que envolta l'Andros, tant pilots com caps d'equips i amb Mamers de portaveu. La idea de l'ACA és tirar endavant un projecte d'asfaltatge del paddock 1 i 2 que des de la institució asseguren que van enviar al Comú, però que va quedar en res. Aquest projecte, segons les fonts consultades, va tenir una despesa per a l'ACA del voltant dels 20.000 euros.

EL MINISTERI DE TURISME VOL APOSTAR / Al centre de les mirades es va trobar ahir el ministre de Turisme, Claudi Benet, quan va ser preguntat al mateix circuit per la continuïtat de la competició. «Aquest any hem volgut donar continuïtat com a mostra de col·laboració amb l'Automòbil Club, l'Andros s'adequa molt bé a les característiques del nostre país, i esperem que no es perdi en el futur». En aquest sentit, Benet va destacar el paper de l'Andros en l'aposta de promoció del Principat, sobretot de cara al mercat francès, «el qual estava una mica coix fins el moment i ara amb l'Andros aconseguim una mica l'equilibri».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT