PUBLICITAT

La publicació dels sondejos motiva les reflexions d'ERC

  • La formació apunta que no té sentit prohibir la difusió els últims cinc dies
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una captura de la web de EL PERIÒDIC del dia 25 de novembre. Foto: EL PERIÒDIC

Les esmenes d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a la proposició de reforma de laLlei Orgànica del Règim Electoral General (Loreg) inclouen la reclamació que se suprimeixi la prohibició de publicar i difondre sondejos durant els cinc dies anteriors al de la votació. En aquest cas, des d'ERC entenen que és una mesura que pot ser burlada, com axí ha succeït en altres països, i que careix d'efectivitat. Com a exemple, segons va recollir Servimedia, hi ha la publicació a Andorra dels sondejos a les últimes eleccions generals espanyoles del 2008, mentre que a les recents eleccions catalanes del 28-N va succeir el mateix.

Tot i que la llei electoral espanyola prohibeix la difusió d'enquestes sobre intenció de vot els últims cinc dies abans dels comicis, i que El Periódico de Catalunya va complir en la seva publicació amb això, les dadesvan ser accessibles a la pàgina web d'EL PERIÒDIC D'ANDORRA, que va aglutinar més de 50.000 visites durant la setmana prèvia a les eleccions catalanes del diumenge 28 de novembre, el que va suposar un rècord d'entrades a la nova pàgina web d'aquest rotatiu.

Una llei adequada a la realitat / La llei podia ser així fàcilment superada, ja que El Periódico de Catalunya informava de la possibilitat d'accedir a l'enquesta diària a la web d'aquest rotatiu, subjecte evidentment a la legislació andorrana i no pas a la que s'aplica a Espanya. Conscients d'aquesta realitat, ERC es va sumar a aquells partits que demanen la retirada d'aquesta normativa concreta, que no s'adequa amb la realitat en una societat amb accés a Internet de manera general.

A més, des d'ERC es demana que la campanya sigui concentrada en deu dies enlloc de 15 i que finalitzi a les 23.59 hores del dia immediatament anterior als comicis.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT