PUBLICITAT

Carchat perd una roda quan era primer a les 4 Hores de Lleida

  • La prova de Resistència acaba amb els Vinyes lluny i Bercianos fora de cursa
EL PERIÒDIC
LLEIDA

Periodic
Carchat, durant una roda de premsa a la seu de l'ACA Foto: T. L.

Una prova de motor que es diu de resistència la guanya aquell que no trenca res, que no bolca, que no pateix cap incidència, o almenys aquell qui pateix menys que la resta. Això és precisament el que va passar a les 4 Hores de Resistència de Lleida, una prova en la que el que era líder durant les tres primeres hores va veure com una roda del seu vehicle volava pels aires, i així no es pot vèncer, evidentment. Joan Carchat i Joel Guerrero (Team TDI, amb un Peugeot 205) van patir precisament això, tot i que a la classificació final van ser sisens. Per la seva part, Àlex Bercianos (Peugeot 106) va viure un xou de cap de setmana que va acabar amb retirada obligada -sense ventilador- i amb els germans Joan i Amàlia Vinyes i Marc Carol (Citroën Saxo) molt lluny en la classificació final, després de patir dos trencaments de paliers i una bolcada. A l'última hora de cursa, només 6 vehicles dels 33 inicials continuaven donant voltes al circuit de Lleida.

La cursa va ser boja de principi a fi, però «molt divertida», segons van manifestar alguns dels pilots andorrans ahir. Carchat, que anava líder, sabia que el seu cotxe estava patint molt de la part dreta perquè el circuit era exigent, i així a les tres hores de competició, sent líder, la seva roda del darrere va sortir volant després que es trenqués el braç de la suspensió. Abans, poc després de la primera hora de cursa, ja havia tingut problemes de frens que van condicionar la resta de voltes.

L'exigència era tan alta per vehicles i pilots que hi va haver molt més. Els Vinyes i el seu Saxo van patir dos trencaments de paliers i fins i tot van bolcar. Tot i les avaries i la bolcada van tornar a la pista per acabar, però sense cap opció. Per la seva part, l'odissea de Bercianos va ser mítica: l'andorrà va ser 12è als entrenaments cronometrats de dissabte, però abans de sortir a la ronda classificatòria el cotxe es va parar. Llavors van marxar a Barcelona, van detectar un problema elèctric i, una vegada solucionat i amb només una hora dormida al cos, van tornar a Lleida per competir. Al circuit, després de fer dos relleus, el ventilador va caure, i el cotxe es va escalfar com per diu adéu.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT