PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La digitalització de l’entreteniment deixa les joguines en segon pla

Els botiguers han notat una parada considerable de la venda de les joguines tradicionals

Per Joan Jiménez, Anna Mencos

Imatge d’un infant jugant amb un Lego.
Imatge d’un infant jugant amb un Lego. | Pexels

Els videojocs i les consoles estan substituint a les joguines tradicionals, el que també es pot veure reflectit amb la mitjana d’edat de jugar amb jocs, que també ha patit una baixada important. Així ho va explicar a EL PERIÒDIC, el propietari del Grup Basar Valira, Joan Villasevil, qui va detallar que «abans jugaven fins als 11-12 anys, actualment em sembla que estem parlant d’una forquilla que va des de pràcticament primera edat fins als vuit o nou anys, i a partir d’aquí hem notat una parada considerable amb el que són les joguines tradicionals». Villasevil va apuntar que hi ha empreses de joguines que s’han sabut adaptar a la revolució digital, aconseguint així mantenir l’èxit i grans vendes entre els nens i nenes. Un exemple d’aquest cas, és Lego, que mitjançant la reproducció d’escenaris i personatges de diferents pel·lícules i sèries de televisió de gran èxit, han aconseguit mantenir les vendes a un públic amb edats més amplies: «Lego sí que destaca molt per agafar pel·lícules i fer les seves joguines com de Harry Potter o d’Star Wars», o fins i tot amb la col·lecció que s’ha fet per celebrar el centenari de Disney, apuntava el propietari del grup, tot afegint que en aquest sentit aquesta empresa «s’ha adelentat i està treballant amb nombroses llicències i han fet tot un seguit de reproduccions brutals, que han sigut tot un èxit dins de Lego».

Tot i això, Villasevil, va expressar que era una pena que s’estiguessin perdent les joguines tradicionals, perquè «es perden uns anys molt bons per jugar en detriment de tot el que són aparells electrònics», i tot i que apuntava que els infants tenen tot el dret a jugar amb videojocs, en fan un abús bastant exagerat: «Es perden massa hores amb aquests suports, en lloc d’entretenir a les criatures amb joguines tradicionals». A més, Villasevil, asseverava que en l’àmbit didàctic i d’habilitats manuals dels infants, en haver-hi aquesta substitució digital, hi ha molts nens que no són tan àgils a fer segons què, ni en l’àmbit esportiu, ni manual: «Perdem capacitat d’imaginar, i com a nen fer-se les seves històries a casa amb legos, nines o jocs de taula, tot això sembla que s’estigui perdent una miqueta. Amb els videojocs no pots innovar molt més enllà».

En aquest sentit, el propietari de la botiga de videojocs i consoles, Capsule Wom, Jordi Tomé, va explicar que a la seva botiga hi van nens de tres anys amb la Nintendo Switch a la mà anant a buscar el Mario Bross, i només comprar-lo ja el posen a dins de la consola i comencen a jugar.

Tomé assegurava que tot i que la digitalització està aquí, existeix una convivència entre les joguines tradicionals i els videojocs, i que en aquest sentit «els videojocs tenen molta clientela i la mateixa gent que t’agafa un videojoc vol el Funko Pop d’algun joc o pel·lícules», apuntava Tomé tot afegint que d’aquesta manera tot i que compren un videojoc també s’emporten la figureta d’algun personatge. D’aquesta manera, es pot observar que les joguines que s’han adaptat a aquesta digitalització, ja siguin els funkos o els legos són les que avui en dia han aconseguit sobreviure a la digitalització. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT