PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El Govern destina prop d’1,8 ME per millorar la xarxa de carreteres

L’Executiu ha trobat una solució «més econòmica i raonable» de la prevista per a la desviació de la Massana

Per Pol Forcada Quevedo

El ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia i portaveu del Govern, Guillem Casal, ahir durant la roda de premsa.
El ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia i portaveu del Govern, Guillem Casal, ahir durant la roda de premsa. | SFGA/JAViladot

El ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia, i portaveu del Govern, Guillem Casal, va informar ahir en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres que l’Executiu destinarà un total d’1.758.612,14 euros en millorar la seguretat dels usuaris a la xarxa de carreretes del país, dividits en diverses adjudicacions.

En primer lloc, van donar llum verda als treballs de la fase cinc de les actuacions de manteniment previstes a la carretera de la Peguera, a Sant Julià de Lòria, que aniran a càrrec de Construccions Entrimo SL per 209.774,23 euros; així com la seva direcció, a càrrec de Sinus Enginy SAU per 7.340,35 euros. En concret, l’obra consisteix en la substitució d’un tub de pas d’aigua, la neteja de diferents pous, la restitució de diversos trams de barrera tipus biona metàl·lica, així com millorar alguns trams de cuneta en mal estat que no condueixen l’aigua fins als pous existents.

D’altra banda, van adjudicar, a l’empresa Desplom, per 595.691,93 euros, la col·locació de les barreres dinàmiques a la CG-2, concretament al seu pas per la parròquia de Canillo, «a la part baixa de la zona de Racons», va indicar Casal. En aquest cas, les tasques es duran a terme com a prevenció de la caiguda de blocs rocosos provinents del vessant.

La tercera adjudicació aprovada consta de 320.167,03 euros per a Progec, empresa que s’encarregarà de les obres de millora viària i estructural a la carretera del Forn del Canillo amb la finalitat de reforçar l’estat actual d’un mur de maçoneria. De forma complementària, «s’aplicarà un tractament de revestiment amb morter del parament actual i es millorarà el drenatge de la zona amb la construcció de nous trams de cuneta», va apuntar el ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia. Segons van comunicar, aquesta fase inicial s’actuarà en el tram comprès entre la zona anomenada de Cal Bonet-Cal Barronet. La direcció de les obres es va adjudicar a Euroconsult SAU per 11.109,80 euros.

«Alguns dels treballs formen part de fases d’obra pública, així que evidentment tindran continuïtat de cara als pròxims anys»

El Govern també va donar el vistiplau a l’adjudicació a Copsa, per 127.258,33 euros, de la tercera fase d’actuació de la carretera de Comallempla, a la Massana. En concret, la finalitat dels treballs és aplicar diverses millores, com la col·locació de protecció baixa en el tram de barrera mixta fusta-metall. En aquest cas, la direcció de les obres té un cost de 4.898,18 euros i es va adjudicar a Sinus Enginy SAU.

En afegit, també es van adjudicar els treballs d’arranjament del mur de sosteniment de la CG-2, «just a la sortida del Pas de la Casa, direcció al port d’Envalira», a la companyia T.P. La Coma per 257.566,44 euros. Les obres preveuen la millora de 470 metres lineals de mur de maçoneria, refent la part superior i rejuntant els blocs de granit a la resta del mur, entre d’altres, segons van informar. 

Finalment, el Consell de Ministres va aprovar l’adjudicació per 224.778,85 euros, també a T.P. La Coma, per l’arranjament dels túnels de la xarxa viària, unes obres que concretament «consistiran en millores del túnel del Pont Pla i el d’Arcalís». Així mateix, el portaveu del Govern va concretar que a tots els túnels del país es preveu «la retirada de trams de barrera tubular vermella existents en els accessos i la instal·lació de barrera de fusta mixta fusta-metall».

Amb tot, Casal va assenyalar que «alguns d’aquests treballs formen part d’algunes fases de l’obra pública que s’ha de continuar», fet pel qual, «alguns d’ells, evidentment tindran continuïtat de cara als pròxims anys». A més, va comentar que «s’ha trobat una solució més econòmica i raonable» de la que estava prevista per a la desviació de la Massana.

Beca / A proposta del ministre de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, Ladislau Baró, el Consell de Ministres va aprovar l’obertura de la convocatòria per accedir a la beca Collège d’Europe per al curs 2024-2025. Aquesta, tal com va detallar Casal, està destinada a nacionals que volen cursar una formació oficial de nivell de màster en Dret, Economia, Política o Relacions Internacionals, al campus de Bruges, a Bèlgica, o d’Estudis Europeus Interdisciplinaris al campus de Natolin, a Polònia. Les persones interessades han d’enviar una sol·licitud en línia a través del web del Collège d’Europe, «i enviar-ne una còpia, per correu electrònic, al Ministeri de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, adjuntant una carta de motivació que expliqui per què volen fer aquests estudis, la titulació acadèmica a la qual aspiren, i l’objectiu de desenvolupament personal i professional», va indicar Casal. El termini per presentar la sol·licitud comença l’endemà de la publicació de l’edicte al BOPA i finalitza el 18 de gener.

Contribucions / El Govern també va aprovar, a proposta de la ministra d’Afers Exteriors, Imma Tor, diverses contribucions voluntàries per a projectes de cooperació internacional amb una aportació econòmica total de més de 70.000 euros per a quatre programes diferents. A marge de la cooperació internacional, l’Executiu va aprovar el tercer el pagament de les Operacions pel Manteniment de la Pau de l’ONU per a l’any 2023. Aquesta contribució obligatòria s’hi destina un total de 74.020 dòlars americans per a quatre programes diferents.

Camí verd d’Encamp / L’Executiu també va aprovar ahir l’adjudicació dels treballs de la segona fase del nou camí previst pel Pla Sectorial d’Infraestructures Verdes d’Andorra (PSIVA), ubicat a Encamp, que va recaure a Copsa per un import de 248.165,98 euros. El ministre va destacar que aquesta fase de les obres té una llargada de 300 metres i que quan estigui enllestida es podrà connectar amb el nou parc de l’Ossa.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT