PUBLICITAT

Ordino

El BTV d’Ordino fa que Andorra aposti per un turisme de qualitat

El premi dona l’opció d’establir sinergies amb els pobles de la xarxa de turisme sostenible

Per Sònia Lecha

El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, i el cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, ahir.
El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, i el cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, ahir. | S.L.

El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, i el cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, van presentar ahir a la Casa de la Muntanya de la parròquia el premi Best Tourism Village (BTV), una distinció atorgada per l’Organització Mundial del Turisme (OMT) a finals d’octubre. Aquest «és un reconeixement que ens serveix no només en l’àmbit parroquial sinó també de país per poder presumir que tenim un dels pobles dins la xarxa dels Best Tourism Village», va manifestar Torres. Un premi que donarà la possibilitat d’establir sinergies amb els prop de 200 pobles que formen part d’aquesta xarxa de turisme sostenible. 

El segell BTV va ser atorgat a Ordino en el marc de la 25a sessió de l’assemblea general de l’OMT que va tenir lloc a Samarcanda, a l’Uzbekistan. L’organisme va reconèixer la parròquia com a exemple de turisme sostenible i de responsabilitat ambiental i va valorar, entre d’altres, els recursos naturals i culturals de la parròquia, els esforços per promoure la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental i les accions lligades a la Reserva de la Biosfera i l’impuls als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). 

Una distinció que tal com va dir Mortés ha estat possible «gràcies a l’esforç del personal del Departament de Turisme i de tot el Comú». El fet de rebre el premi com a Best Tourism Village «és un reconeixement a Ordino, però també a Andorra», va recalcar el cònsol. D’una banda, Torres va exposar que el reconeixement suposa un upgrade pel que fa al producte que ofereix Ordino i, això, permet augmentar la qualitat dels turistes que visiten el país i la seva despesa mitjana. Un fet que va lligat en benefici dels privats perquè poden promocionar els seus negocis sota un segell de reconeixement internacional. 

Per altra banda, el cònsol major va incidir en l’opció d’establir sinergies amb altres pobles que també formen part d’aquesta xarxa de l’OMT. Per exemple, Rupit i Alquézar han contactat amb Ordino amb la intenció de fer coses de manera conjunta. En aquest sentit, durant la presentació va avançar que ja hi ha agències de viatge que estan organitzant paquets turístics per visitar aquestes destinacions sostenibles i, fins i tot, hi ha periodistes internacionals especialitzats que estan treballant en un documental sobre els pobles reconeguts com a Best Tourism Village que s’emetrà a Netflix. «S’ha de reconèixer que és un label que tindrà molta importància i que aportarà els seus fruits», va indicar Mortés. 

Respecte a possibles col·laboracions, el cònsol major va anunciar que ja s’ha tancat un acord verbal amb Ericeira, un poble que es troba a uns 60 quilòmetres de Lisboa i que té el surf com el seu principal atractiu turístic. I en aquest cas, la idea és aprofitar la plataforma digital d’interconnexió creada per l’OMT per tal de dur a terme intercanvis d’informació i experiències i, també, estudiar col·laboracions futures. 

Finalment, el ministre de Turisme va destacar que aquesta certificació suposa una mostra més de la bona línia que manté el sector turístic. De fet, va avançar que «la previsió és tancar l’any amb 9,2 milions de visitants i superar les 11 milions de pernoctacions». Unes xifres que asseguren que «hem assolit un sostre en l’àmbit quantitatiu prou alt perquè ens puguem concentrar en arribar a aquest turisme de més qualitat i no tan massificat». Per acabar, van afirmar que les accions dutes a terme fins a la data en el conjunt del país són les que han afavorit el reconeixement internacional actual i que ara com ara Andorra sigui «el país del món amb una proporció més elevada entre turistes i habitants».

PUBLICITAT
PUBLICITAT