PUBLICITAT

Encamp

Grandvalira duplicarà la seva inversió per a aquesta temporada

Andorra Turisme intentarà captar clients prèmium del mercat llatinoamericà a països com Mèxic o Colòmbia

Per Joan Jiménez

El director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, ahir durant la seva presentació a Ràdio Andorra, Encamp.
El director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, ahir durant la seva presentació a Ràdio Andorra, Encamp. | Andorra Turisme / J.P.

Ahir, a l’edifici de Ràdio Andorra d’Encamp, Andorra Turisme i Grandvalira Resorts van presentar les novetats que portaran a terme per aquesta nova temporada hivernal 23-24 a mans del director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno. Ambdues entitats van fer èmfasi en les fortes inversions que volen destinar per a aquesta nova estació hivernal, ja que Grandvalira Resorts duplicarà la seva inversió fins a arribar als 34,5 milions d’euros, mentre que Andorra Turisme pujarà la seva aposta per a la promoció de l’activitat turística al país amb una injecció de quasi quatre milions d’euros.

Grandvalira Resorts aposta a present i a futur/ El conglomerat turístic ha aprovat plans de creixement dels dominis de Pal Arinsal i Grandvalira per un valor total de 140 milions d’euros que es començaran a injectar a partir de la pròxima temporada 24-25. Així mateix, aquest mateix any s’invertiran 34,5 milions d’euros, dels quals, 21,5 milions corresponen a Grandvalira, 11 milions d’euros a Pal Arinsal i 2 milions d’euros a Ordino Arcalís. Moreno va voler remarcar que «és una inversió històrica, la més alta dels darrers anys i una mostra dels esforços que continuem posant a les estacions amb el compromís per optimitzar els recursos i continuar sent la referència del Pirineu i del sud d’Europa».

El conglomerat ha aprovat dos plans de creixement dels dominis esquiables a mitjà i llarg termini amb un pressupost de 140 milions d’euros, a banda d’aquells paquets econòmics que s’aniran injectant per a cada temporada pel manteniment i la millora dels terrenys.

Així mateix, Grandvalira Resorts ha crescut, en el començament d’aquesta nova estació hivernal, fins als 308 km esquiables amb la incorporació de cinc nous quilòmetres de pistes al sector de Canillo que concerneix Grandvalira.

Els dominis estrenen aquest 2023 110 nous innivadors de neu de cultiu amb els quals pretenen optimitzar la xarxa d’innivació i continuar reforçant la garantia de la neu.

A més, el director general de Grandvalira Resorts va declarar que, per aquesta temporada, el conglomerat comptarà amb 2.800 empleats, dels quals 2.200 són temporers. Moreno va declarar que «nosaltres hem ajudat també amb l’allotjament a 1.100 treballadors, que és una xifra molt bona», ha defensat, afegint que «cada vegada» fan «més esforços en aquest sentit ,perquè és molt complicat» i va remarcar que per aquesta temporada l’allotjament d’aquests ja està resolt i estan «tranquils en aquest sentit».

Andorra Turisme potenciarà l’atracció turística a l’estranger/ El director general de l’agència, Betim Budzaku, va celebrar el fet que la tendència de turistes amb pernoctació, coneixent les dades de l’anterior campanya 2022, va en augment. Budzaku va declarar que hi ha «un 25% més de pernoctacions i un 24% més de turistes. Així com mantenim, pràcticament, el 3,3 (de mitjana) nits per client en la seva estada, dona aquesta xifra (un valor) espectacular».

Així mateix, per a continuar prosseguint en aquesta bona dinàmica, la societat pública realitzarà una campanya internacional per a continuar promovent el Principat com a destinació turística. Aquesta tindrà com a objectius els mercats europeus de països com Suècia, Itàlia, Regne Unit o Irlanda. Així mateix, també es tractarà de captar clients prèmium de Llatinoamèrica, concretament, de Brasil, Colòmbia, Mèxic i Argentina. El pressupost per aquesta campanya comptarà amb 3,914 milions d’euros.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT