PUBLICITAT

Andorra la Vella

L’heliport de la Caubella serà una realitat a finals del 2025

Les obres per crear la infraestructura han començat avui i duraran fins a mitjans del 2025

Per Maria Lozano

Imatge del Render de l'heliport nacional.
Imatge del Render de l'heliport nacional. | Govern

El secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, ha informat avui juntament amb el director d’Energia i Transports, Carles Miquel, que l’Heliport Nacional, ubicat a la zona de la Caubella, a la parròquia de la Massana estarà operatiu a finals de l’any 2025. Les obres per crear tot el que és la infraestructura han començat avui i acabaran, si no s’endarrereixen, a mitjans de l’any 2025. Durant els mesos posteriors hi haurà un període de proves durant el qual l’heliport entrarà en funcionament per tal d’obtenir l’autorització definitiva. A finals del mateix any es preveu que sigui entregat a Govern i s’inauguri.

Així, aquest heliport serà públic i pretén ser una estructura de referència al país, amb una pista de més de 100 metres, que tindrà uns requisits per garantir la seguretat dels seus viatgers. Respecte als serveis, Forné destaca principalment que «garanteix el model d’emergències i rescat», que seria el servei clau, tot i que també es preveu que hi hagi vols comercials internacionals, com podrien ser fins a la ciutat de Barcelona.

Miquel ha informat que aquest projecte està dimensionat a les necessitats actuals i futures que té el país. En aquest sentit, el director d’Energia i Transports va emfatitzar que «l’heliport permetrà acollir aeronaus de mida mitjana, però també helicòpters grans, tant per  a emergències com per a visites d’estat», destacant el copríncep francés, Emmanuel Macron, i el president d’Espanya.

Així doncs, Govern preveu de 2.000 a 3.700 operacions a l’any en funció dels diferents escenaris, permetent rutes comercials.
Com ja s’ha explicat, l’heliport estarà format per una pista de 100 metres de llargada i tindrà a més un edifici mixt, és a dir, servirà com a hangar dels helicòpters nacionals i dels del concessionari. També comptarà amb un edifici de 420 metres quadrats per al tractament de passatgers, una zona comercial i oficines.

Respecte a l’impacte mediambiental, Forné ha destacat que «la zona de la Caubella està molt tocada per l’home», ja que «al costat hi ha una pista d’esquí». Tot i així, Miquel ha informat que «la zona de l’heliport serà de 2,4 hectàrees, talant-se un 2% del bosc del pal. Tot i així, Forné ha argumentat que el projecte tindrà un impacte visual baix i la comunicació podrà fer-se per carretera o per telecabina, fins a la Massana.

Antecedents

El projecte de l’Heliport Nacional ha estat des de l’any 1985 un dels temes més importants a l’agenda política del país. Des de llavors, s’han valorat diferents iniciatives, tant públiques com privades, així com el lloc on es podria dur a terme, com va ser en un principi la gossera, a la parròquia de Sant Julià de Lòria; seguidament a Andorra la Vella on es van descartar dues localitzacions. Escaldes-Engordany també va ser un possible escenari, però finalment es farà a la parròquia de la Massana. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT