PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Més d'un miler de viatges al mes en patinet elèctric d'ús compartit

Diàriament, es duen a terme entre 30 i 40 trajectes arreu de la vall central

Per El Periòdic

Els cònsols de Sant Julià de Lòria, Josep Majoral i Mireia Codina, utilitzant els patinets elèctrics d'ús compartit de Muvif.
Els cònsols de Sant Julià de Lòria, Josep Majoral i Mireia Codina, utilitzant els patinets elèctrics d'ús compartit de Muvif. | ANA / M. P.

Muvif, la plataforma de vehicles d’ús compartit amb presència a Andorra, registra més d’un miler de viatges en patinet elèctric d’ús compartit al mes. Així es desprèn de les dades facilitades per l’empresa, en les quals s’indica que diàriament es duen a terme entre 30 i 40 trajectes arreu de la vall central, una xifra que valoren positivament tenint en compte que a «Andorra, per terreny i condicions meteorològiques, som conscients que hi ha mesos que hem d’assumir que el retorn de números ens quedaran més baixos», com és el cas de l’hivern. «Grosso modo disposem d’una cinquantena de patins i, aproximadament, registrem uns 35 viatges, una xifra que pel territori de la vall central és prou potent», van indicar.

D’aquesta manera, van exposar, les dades assolides demostren que «hem aconseguit perforar la cultura de la mobilitat al país», asseverant que disposen d’una clientela fidelitzada i satisfeta amb el servei. «El que observem en una mitja de nou mesos des de la implantació del servei és que tenim un client autòcton que fa servir el patí per desplaçar-se arreu de la vall central», van comentar, afegint que en un primer moment la majoria d’usuaris eren turistes i utilitzaven el vehicle de manera lúdica. «Des de Muvif preferim el client nacional, autòcton, a qui li facilitem la vida, que un perfil lúdic que té una fluctuació diferent», van assenyalar.

En aquest sentit, van manifestar que des de la plataforma s’estan destinant esforços per incrementar la visibilitat dels vehicles a la via pública perquè «els ciutadans els tinguin a simple vista» i així facilitar-ne l’ús. Així doncs, Muvif disposa de gairebé cinquanta parades arreu del territori, on s’inclouen zones d’aparcament de bicicletes, petits espais en pàrquing comunals i alguns acords comercials, com per exemple, l’espai a Princiesport.

En relació amb el vessant d’automòbils d’ús compartit, que es gestiona a través d’ifRent, la plataforma té entre sis i vuit vehicles a diferents punts del país preparats per ser utilitzats en qualsevol moment, sense la necessitat d’haver-se de desplaçar a una oficina per llogar-lo. «Els vehicles estan digitalitzats perquè des de l’aplicatiu puguin signar el contracte d’arrendament i, a través d’un codi, accedir al cotxe de manera directa», van explicar.

Així doncs, van comentar que, tot i que la modalitat d’automòbils té menys viatges que els patins elèctrics, el servei té un retorn «molt positiu», ja que la tarifa és més elevada i els trajectes són d’un recorregut més llarg, per la qual, van asseverar, encara faciliten més la vida a la ciutadania. «La majoria dels desplaçaments es duen a terme a les parròquies altes i, concretament, a les estacions d’esquí, motiu pel qual la utilització és més fructífera per l’usuari», van esgrimir, afegint que l’oferta de renting de vehicles «completa al 100% el servei que oferim».

El perfil de l’usuari / Quant al perfil dels clients, van indicar que la majoria, un 55%, són homes d’entre 35 i 40 anys i residents al país, tot i que, van afirmar, han registrat bastants usuaris de nacionalitat argentina que utilitzen el servei. A més, van assenyalar que el perfil de joves també és extens, però encara no es troba consolidat.

Respecte a la voluntat d’ampliar la flota de patinets i vehicles al Principat, van indicar que, tenint en compte que la iniciativa «s’ha estabilitzat molt bé» al territori, ara mateix es troben en un estadi de sondeig per analitzar si és possible «continuar creixent o hem arribat al sostre». Tanmateix, van puntualitzar que seria «interessant» que des d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany es fes un pas endavant licitant el servei a través de concurs públic per «consolidar-lo, mantenir la qualitat i millorar-la», i van exposar que no es descarta fer una ampliació de la plataforma cap a Encamp i la Massana, però «de moment no farem cap pas».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT