PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La desena edició de l'Andorra Shopping Festival vol igualar les xifres rècord de l'any passat

El pressupost per aquesta 10a edició, que s’allarga del 3 al 19 de novembre, s’ha incrementat fins als 830.000 euros

Per El Periòdic

El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, durant la presentació de l’Andorra Shopping Festival, ahir.
El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, durant la presentació de l’Andorra Shopping Festival, ahir. | ANA / M.F.

Al mes de novembre arribarà una nova edició de l’Andorra Shopping Festival, la desena, que té com a objectiu assolir la xifra de visitants de l’any passat, 622.000, que va ser de rècord. D’aquesta manera, el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, va destacar que seria «un èxit» poder aconseguir aquest volum de visitants, que ja va suposar un 18% més respecte del 2021. El titular de Turisme és optimista amb els resultats tenint en compte que aquest està sent un any «bo» quant als visitants, que «estan per sobre» dels que van venir el 2021. També s’incrementa el pressupost, «un 10%», i s’arriba als 830.000 euros: «L’any passat no s’arribava als 800.000 i enguany ha tingut aquesta dotació, s’ha de tenir en compte que hi ha elements de la inflació que han afectat». Torres va reiterar l’aposta de l’Executiu per potenciar el turisme i el comerç i va detallar que es contractarà l’empresa que ha fet el pla de comerç per començar a implementar les accions que se’n deriven.

Amb la idea que «el ‘shopping’ conquereix el carrer» i amb la voluntat de «crear il·lusions» la desena edició de l’Andorra Shopping Festival girarà al voltant dels colors, de tal manera que els diferents eixos comercials de la capital, Escaldes-Engordany i el Pas de la Casa estaran decorats sobre la base de diverses tonalitats que serviran com a fil conductor. La cita es desenvoluparà entre el 3 i el 19 de novembre i com en anys anteriors hi ha previst tot un seguit de propostes al voltant de l’experiència de compra, tal com va explicar la directora de màrqueting i comunicació d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, i entre les quals més de 40 actuacions musicals (11 de les quals de grups andorrans), tallers per a infants, ‘photocalls’, tallers també per a adults, l’after-shoppping al centre històric d’Andorra la Vella i accions dels col·laboradors. A més, es tornarà a fer una nova edició de l’Andorra a taula, que arriba a la 17a edició, i la marató fotogràfica.

La cita girarà al voltant dels colors, i com en anys anteriors, amb un seguit de propostes envers l’experiència de compra

En aquest sentit, Torres va remarcar que l’esdeveniment va assolir l’any passat una valoració del 8,3 sobre 10 i que un 43% dels enquestats va dir que havia vingut per poder participar en la cita. També va manifestar que les promocions i les activacions del comerç, la gastronomia i els concerts i la música al carrer són els tres aspectes que més van agradar. El titular de Turisme també va reivindicar l’augment, tot i que amb fluctuacions, que ha experimentat l’esdeveniment en aquests 10 anys, i així, va subratllar que s’ha passat de 472.000 visitants el 2013 als 622.000 de l’any passat, la xifra més alta de totes les edicions. El ministre va destacar que per dur a terme la cita aquest any es destina un 10% més de pressupost arran de la inflació i de l’increment de costos que suposa, per exemple, la promoció a través dels mitjans de comunicació o «l’encariment dels espectacles». En aquest sentit, va detallar que dels 830.000 euros destinats un 47% va per al pla de mitjans i comunicació i un 53% les activitats programades.

Desplegament del pla de comerç / D’altra banda, el ministre va reiterar la voluntat de potenciar el comerç com a sector estratègic de l’economia del país i va detallar que l’empresa que va fer el pla estratègic del comerç, Intueri, serà l’encarregada de fer-ne l’aplicació. Així, va valorar que Intueri «ha tingut moltíssima relació amb tots els agents comercials del país» per tal d’elaborar un pla del sector «consensuat amb tots els agents implicats» i que, per tant, han considerat que el que tenia «més sentit» és que fossin ells els que comencessin a implementar les accions que es deriven d’aquest document entre les quals hi ha, va recordar, la creació d’un observatori del comerç. Va destacar que hi ha accions a curt, mitjà i llarg termini i que l’objectiu és poder implementar-les en un període d’entre dos o tres anys per donar al comerç el lloc «preeminent» que ha tingut fins ara.

Vols a Palma / Quant al concurs perquè aquest hivern una empresa pugui oferir el vol entre l’aeroport de la Seu i Palma, el ministre va valorar que es tracta d’un «mercat que ha crescut molt els últims set, vuit anys» i que, per tant, és una aposta que pot ser interessant. Així, va manifestar que si es posa aquest vol s’estarà «facilitant molt» que aquests turistes puguin venir a Andorra. Va recordar que es farà la prova pilot de 13 setmanes i va considerar que serà «un trajecte molt interessant perquè la gent vingui» i que al final de la temporada d’hivern caldrà avaluar-ne el resultat.

A l’últim qüestionat pels mitjans de comunicació sobre les inspeccions per comprovar l’aplicació de la taxa turística, va reiterar que els preocupa la recaptació que s’està assolint i que durant la tardor es començaran a fer les inspeccions escaients, que faran des del departament de Tributs i que, per tant, ara s’està acabant de fer els ajustaments que calgui per fer-les «com calen», segons informa l’ANA.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT