PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

‘Work On Andorra’ reflexiona en estratègies de país a llarg termini

Vilà, Romero, Vilaseca i Budzaku demanen un pla a 10 o 15 anys

Per El Periòdic

Tercera taula rodona de ‘Work On Andorra’ celebrada ahir.
Tercera taula rodona de ‘Work On Andorra’ celebrada ahir. | ANA / M.P.

La tercera taula de l’esdeveniment empresarial ‘Work on Andorra’ durant la seva primera edició es va centrar ahir en la imatge exterior d’Andorra. Aquesta va ser moderada pel director de l’Agència de Notícies Andorrana (ANA), Arnau Colominas, va comptar amb la participació del director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, el director general del Grup Pyrénees, Sergio Romero, l’empresari, fundador i expresident executiu d’Hotelbeds, Joan Vilà, i el president de l’FC Andorra, Ferran Vilaseca, segons va informar l’agència ANA.

Els integrants de la taula van fer una radiografia de com ells creuen que Andorra es projecta a l’exterior. Vilà va afirmar que «la imatge que es transmet fora té moltes capes, com una ceba. En aquest sentit, canvia molt en funció de si qui la valora és algú espanyol o francès, o de més lluny. Com més desconeixement del país, més fàcil és poder caure en els tòpics històrics». El director general d’Andorra Turisme va afegir que «el coneixement de la marca ha augmentat molt en els darrers anys, però la notorietat no tant» apuntant al fet que «l’evolució del país en els darrers anys on s’han deixat endarrere estigmes com el del paradís fiscal han estat crucials per millorar la imatge».

Tots quatre van coincidir en una mateixa idea; la necessitat d’establir una estratègia de país per veure cap on ha de virar l’economia andorrana al llarg de la dècada del 2030. En paraules del president del club tricolor; «Andorra està en un moment dolç de creixement, ha canviat molt respecte com era fa anys endarrere». El director del Grup Pyrénees va donar suport a aquesta reflexió, esmentant que «és un país d’oportunitats brutals, però cal una estratègia per veure on volem ser». Reconeixent aquesta progressió que ha experimentat el país, Budzaku va explicar l’exigència nacional d’una estratègia a llarg termini per a poder mantenir un «creixement ordenat», evitant al mateix temps que es generin moviments de turismofòbia. L’expresident d’Hotelbeds va sentenciar qualificant d’imprescindible el fet de «fer una aposta per altres mercats i que venint la mateixa quantitat de turistes hi hagi un 30-40% més d’ingressos».

L’esdeveniment va concloure amb una última taula rodona moderada per la directora general del Periòdic d’Andorra, Natalia Mena, amb el títol ‘Futur o present? Innovació i tecnologia per a una Andorra sostenible’, a càrrec del director de Transformació Digital, David Vicente, el director de relacions governamentals i afers reguladors de Philip Morris Spain, Gonzalo Salafranca, el CEO Tech Value, Esteve Escuer, i el director general de l’Automòbil Club, David Fraissinet. 

Philip Morris destaca la seva transformació tecnològica i sostenible/ L’empresa Philip Morris va destacar durant l’esdeveniment el seu profund procés de transformació en la indústria tabaquera. L’entitat va fer una aposta ferma pels productes alternatius sense combustió que suposa tota una oportunitat pel territori andorrà en termes de salut pública i pels 16.000 adults fumadors que estima l’empresa que hi ha al país. En aquesta visió, Philip Morris va acceptar que la indústria del tabac s’havia de reinventar, i que aquesta reinvenció podria arribar a ser possible gràcies als avenços científics i tecnològics actuals. És així com l’empresa ha aconseguit reinventar-se passant dels productes de combustió a altres que no requereixin aquesta, naixent així el sistema IQOS. El temps ha afavorit l’aposta de Philip Morris, ja que l’empresa ha vist recompensada la seva inversió en aquest model més sostenible amb una creixent xifra d’usuaris que proven i mantenen el consum del sistema d’escalfament de tabac. Tot i això, l’empresa ha declarat que encara queda molta feina per fer, però tot apunta que aquest sistema pot assegurar una major sostenibilitat del sector tabaquer a Andorra.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT