PUBLICITAT

Andorra la Vella

Les obres del vial de la Massana acabaran el 2027

L’objectiu es descongestionar i desviar el trànsit de pas del centre de la parròquia

Per Anna Mencos

Presentació del projecte de desviació CG3-La Massana.
Presentació del projecte de desviació CG3-La Massana. | SFGA / JAVILADOT

Les obres de la desviació de la Massana-Ordino a la CG-3 començaran a principis del 2024 i es preveu que finalitzin el 2027. Així ho va explicar ahir dimarts el ministre de Territori i Urbanisme, Raul Ferré, qui també va anunciar que el Govern ha aprovat la licitació de la segona fase del vial, que es publicarà al BOPA d’avui dimecres. El ministre va manifestar que aquesta desviació «dona el tret de sortida a la realització d’una peça clau per descongestionar el trànsit del centre de la Massana. Ferré va concretar que es preveu que l’any vinent comencin els treballs per construir un vial, i que a mesura que es vagin ultimant fases constructives s’aniran licitant i adjudicant les següents per tal d’avançar l’obra ràpidament i tenir-la finalitzada l’any 2027.

«La desviació és una infraestructura prioritària per millorar la qualitat de vida dels ciutadans», reivindicava el ministre, tot explicant que el projecte s’ha fet amb una tasca conjunta entre el Comú de la Massana i el Govern, i que han assolit un traçat alternatiu al que s’havia previst inicialment al Pla sectorial de noves infraestructures viàries del 2005. El ministre també va detallar que el cost inicial d’aquest projecte era de 60.000.000 d’euros, però que finalment es va decidir deixar de costat la primera fase i començar la desviació en la segona, el que va suposar una rebaixa de 32.000.000 d’euros, i va deixar el cost final del projecte a la meitat de l’original: 27.000.000 euros per part del Govern i 5.000.000 per part del comú de la parròquia.

En la roda de premsa explicaven que es calcula que al dia circulen uns 12.600 vehicles diaris en direcció de la Massana cap a Andorra la Vella, i que esperen que aquest nou vial descongestioni sobretot la zona d’Anyós i l’Aldosa, en desviar el trànsit de pas. Calculen que aproximadament entre un 60-70% dels vehicles que creuen la parròquia passaran pel vial.

D’aquesta manera, el ministre de Territori, acompanyat pel cap d’àrea d’Obra Pública, Ramon Serra, va explicar que durant el Consell de Ministres d’aquesta tarda es licitarà el tram de les obres de la zona de la Serra de l’Honor, uns treballs que es calcula que puguin tenir un cost de 9.000.000 d’euros que sufragaran de manera conjunta el Govern (4.000.000 euros) i el Comú de la Massana (5.000.000 euros), ja que el primer trajecte de l’obra és un vial comunal. La licitació la lidera el Govern que és qui traurà el concurs, i la previsió és que les obres puguin començar el mes de gener i que s’allarguin durant dos anys. L’obra suposarà uns 610 metres de nous vials.
Durant el 2025 es preveu licitar el tram 3 del vial, el que anirà de l’encreuament del riu Valira del Nord des del tram 2, i fins a la zona de Palanques amb una longitud d’uns 500 metres i diversos viaductes sobre els rius. 

El tram 4, és previst que es liciti el 2026 i tindrà una longitud d’uns 390 metres (240 metres + 110 de viaducte i 40 metres ja executats a l’entrada de l’aparcament). El tram 5 o ramal d’Ordino, tindrà una longitud d’uns 450 metres i s’ha dividit en tres fases constructives, i connecta en dos indrets amb la CG-3 (al pont de bombers, i a l’enllaç final). Tenint en compte que aquest tram transcorrerà per la zona de la Farga Rossell s’ha previst una actuació paisatgística amb un passeig i un mirador. La previsió és que les obres es licitin el 2026. Serra va destacar que aquest projecte serà costós i va subratllar la intervenció paisatgística. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT