PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Solano denuncia el «menyspreu» al turisme escolar

El responsable emfatitza els beneficis que pot aportar al país

Per El Periòdic

Hugo Solano, a l'esquerra, en el moment de rebre el guardó de l'Skal CLub.
Hugo Solano, a l'esquerra, en el moment de rebre el guardó de l'Skal CLub. | Skal Club

El turisme escolar «ha estat menystingut perquè no se’l coneix prou», segons va apuntar Hugo Solano, responsable de l’operador turístic SkiEvasion, que any rere any porta milers d’escolars a Andorra a gaudir de la neu, tal com va informar l’agència ANA. En aquest sentit, va defensar que cal tenir en compte que el sector del turisme escolar «té molt recorregut» i podria aportar «molts diners» a aquells que hi apostin. A més, més enllà del benefici immediat, va subratllar els fruits que es poden recollir a llarg termini, tenint en compte que aquests joves, si estableixen un lligam amb el país, en un futur, quan siguin adults, hi tornaran.

D’aquesta manera, Solano va explicar que un dels projectes «que sempre» ha defensat és que es facin realment hotels pensant en les famílies, amb veritables espais on els infants puguin estar i creu que això seria una gran aposta per atreure turisme familiar i juvenil. En aquest sentit, considera que s’està massa obsedit en l’aposta pel turisme de qualitat i creu que aquest concepte no té per què passar necessàriament per anar a buscar el client d’alt valor adquisitiu, sinó especialitzar-se en determinats segments. Així, creu que Andorra tindria un gran potencial en aquesta especialització, incidint en el concepte «un destí que atén» certes necessitats com les de les famílies, els joves o les persones amb discapacitat, per exemple. En aquest sentit, va defensar que el turisme estudiantil s’assimila molt al rus en el fet que té «un pressupost» que es gasta. «Si tu dones 50 euros als teus fills per les vacances, segur que se’ls gasten i no cal que esperis el canvi», va comentar. Així, creu que un establiment en què realment hi hagués una bona sala de jocs podria treure molt profit d’aquest tipus de visitant. 

Després de 20 anys treballant al país, tant com a emissor com a receptor, creu que Andorra ha anat «aprenent a créixer i adaptar-se als corrents del mercat», que ha tingut una «capacitat d’adaptació molt flexible» però, en canvi, considera que «de vegades» s’ha viscut «d’esquena» a la resta d’oferta del Pirineu. «Ens mirem massa el melic» i malgrat que l’oferta del Principat sigui molt potent, va fer un crit d’alerta, ja que la resta també està «creixent» i consolidant «una oferta que atén altres públics». Així, va lamentar que, per exemple, el seu segment de treball de vegades està «desatès».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT