PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Iniciat el 12è Saló de la Gent Gran marcat per la intergeneracionalitat

L’esdeveniment es reprèn després d’una aturada per la pandèmia

Per Sònia Lecha

La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, durant la inauguració del Saló de la Gent Gran.
La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, durant la inauguració del Saló de la Gent Gran. | ANA // M.R.

La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, va inaugurar ahir a la tarda el 12è Saló de la Gent Gran de la parròquia. Una trobada adreçada als sèniors que, enguany, té com a eix vertebrador la intergeneracionalitat. «Els darrers anys potser hem anat evolucionant cap a tendències una mica egoistes. I jo crec que, justament, el fet d’organitzar coses intergeneracionals és fer comunitat», va detallar Gili. 

L’esdeveniment— que s’ha recuperat després d’haver patit una aturada provocada per la pandèmia de la Covid-19 — ha optat enguany per un nou format adaptat a les necessitats dels usuaris i va tenir lloc ahir de les 16.00 a les 19.00 hores i avui des de les 09.30 fins a les 12.00 hores. Tal com va dir l’actual cònsol major d’Escaldes-Engordany, el repte que tenen és «acompanyar a la gent gran i sobretot cuidar-los bé». 

El Saló s’està duent a terme a la Sala del Prat del Roure i ha acollit diferents estands d’organitzacions, empreses i associacions com ara la Creu Roja Andorrana, Caldea, Andorra Telecom, el ministeri d’Afers Socials del Govern o Creand Fundació. Per complementar les parades s’han organitzat diferents activitats al seu entorn com ara un taller de vinyetes, una flashmob, o la col·laboració de l’Espai Jovent amb la zona gastronòmica del saló. A més, la guanyadora de l’Andorra Sound oferirà una actuació amb la directora de la Coral d’Escaldes-Engordany. 

La responsable de RSE d’Andorra Telecom, Inés Martí, va explicar al PERIÒDIC que una de les palanques de la responsabilitat social i empresarial d’Andorra Telecom és el benestar digital. «Durant molts anys ens hem centrat en el benestar digital dels joves i, enguany estem obrint el ventall cap a la gent gran», va detallar Martí. La responsable de RSE va afegir que «hi ha una bretxa digital important i en aquest sentit estem començant a fer una mica d’estudi per veure què necessita la gent gran i com els podem ajudar». Una de les finalitats d’Andorra Telecom és que la gent gran perdi la por a la tecnologia i donar tot el suport i la formació que ells necessitin. 

Per altra banda, Caldea ofereix un servei de massatge energètic tradicional japonès. El responsable de fitness del centre, Jose, va explicar que la finalitat del massatge és «reduir les tensions i relaxar tant físicament com mentalment». També ofereixen assessorament en l’àmbit de l’exercici físic per evitar certes malalties com la sarcopènia. Els fan una entrevista personal per així poder donar-los un bon assessorament.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT