PUBLICITAT

Andorra la Vella

«No cal ser una empresa molt gran per tenir un bon màrqueting»

L’exdirectiu de Coca-Cola explica que es pot fer màgia amb un producte

Per Anna Mencos

El CEO de ‘Top Line Marketing’ i vicepresident de Marketing global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez.
El CEO de ‘Top Line Marketing’ i vicepresident de Marketing global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez. | ANA/ M. R.

Andorra Telecom va celebrar ahir les jornades d’empresa, a la Sala Amstrong de l’Art Hotel, a la parròquia d’Andorra la Vella. Les jornades van reunir prop de 130 persones, batent així el rècord d’assistència d’aquest esdeveniment que organitza cada any la parapública al voltant d’una temàtica concreta. Aquesta vegada, la trobada va ser protagonitzada pels representants de dues grans empreses, Coca-Cola i Grandvalira, que van exposar davant dels assistents les seves estratègies de marca. El portaveu d’Andorra Telecom, Carles Casadevall, explicava que l’objectiu de la trobada era que els empresaris assistents poguessin aprendre de les recomanacions i de les experiències de dues persones potents en el món del màrqueting a nivell internacional, i apuntava que volien que els assistents «fessin una reflexió d’on està la seva marca».

Per la seva part el CEO de Top Line Marketing i vicepresident de màrqueting global de Coca-Cola (2003-2007), Javier Sánchez, va assegurar «el màrqueting és pràcticament universal», i que «avui en dia es pot fer «màgia» amb un producte i no cal ser una empresa molt gran per tenir un bon màrqueting». Sánchez també va voler posar en relleu que el món del màrqueting ha canviat molt, i que en l’actualitat «és infinitament més assequible del que era el màrqueting fa 30 anys, que necessitaves pressupostos gegants de publicitat per arribar a les audiències», comentava tot afegint que ara practicament tothom pot tenir el seu canal de comunicació i que la generació de continguts és molt més eficaç, eficient i també barata, «no cal ser en una companyia gran el que cal és saber com funcionen els principis del màrqueting i aplicar-los», manifestava l’exdirectiu.

D’altra banda, el director de màrqueting de Grandvalira Resorts, David Ledesma, va manifestar que el seu objectiu en aquestes jornades era «en alguna manera inspirar als petits empresaris que avui assistien per explicar totes les eines que utilitzem per arribar als clients». Explicava que la seva estratègia és intentar «ser molt coherents, creatius, consistents» i recordava que «una marca no es fa en un dia, es va construint a poc a poc amb estratègies que s’adapten a l’entorn digital actual». Ledesma també apuntava que no tothom té la capacitat de fer grans inversions en publicitat com fan ells, però «sí que tenen la capacitat de reflexionar sobre què venc, a qui venc i com ho venc». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT