PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La segona edició del Festac duplica companyies i amplia a 18 espectacles teatrals

Amb voluntat de potenciar el talent del país, la meitat dels actes són propostes andorranes

Per El Periòdic

La cònsol menor laurediana, Mireia Codina, la directora executiva i el director artístic de la iniciativa, Manoli Perpiñan i Sergi Vallés, respectivament, durant la presentació de la segona edició del Festival de Teatre al Carrer a Sant Julià de Lòria.
La cònsol menor laurediana, Mireia Codina, la directora executiva i el director artístic de la iniciativa, Manoli Perpiñan i Sergi Vallés, respectivament, durant la presentació de la segona edició del Festival de Teatre al Carrer a Sant Julià de Lòria. | ANA / L.G.

La segona edició del Festival de Teatre al Carrer a Sant Julià de Lòria arriba del 6 al 8 d'octubre i comptarà amb un total de 18 espectacles interpretats per 16 companyies. Ho van presentar ahir la cònsol menor, Mireia Codina, la directora executiva i el director artístic de la iniciativa, Manoli Perpiñan i Sergi Vallés, respectivament, qui van destacar el creixement de la iniciativa en relació amb l'any passat, quan es van dur a terme 13 actuacions a càrrec de set grups. «Enguany hem crescut una mica, volem consolidar any rere any el festival per fomentar que sigui una cita per a la gent del país», va indicar Perpiñan, fent especial esment al fet que la parròquia laurediana és un entorn idoni per «fer arribar el teatre a molta gent».

Entrant al detall de la programació, Vallés va explicar que se centra en tres pilars: l'humor, la reflexió i la bellesa, uns aspectes presents en tots els espectacles, assenyalant que també comptarà amb un «equilibri» general. D'aquesta manera, va detallar que de les 18 propostes teatrals, la meitat són andorranes, «amb la voluntat de potenciar el talent del país» i la resta, nou més, internacionals, provinents de diverses parts de Catalunya, el País Basc, el Regne Unit i Itàlia. El director artístic també va fer el punt sobre el gènere de les companyies i els creadors, asseverant que «la dona té un paper rellevant» en aquesta segona edició. «No és perquè estigui de moda, sinó perquè les creadores comencen a tenir visibilitat i aquesta es veu reflectida en la programació», va apuntar, ressaltant propostes com 'Eclosió, soc el cos clos', 'A la fresca', 'L'ou', 'On Off' i 'Caterina'.

A més, Vallés va exposar que s'ha dut a terme un gran esforç en relació amb el pressupost, que enguany s'enfila fins als 22.500 euros, comentant que, tot i que la inversió per part del comú ha augmentat en 2.500 euros respecte a la primera edició, no permet la contractació de grans espectacles tècnics, per la qual cosa «s'ha fet un esforç per triar propostes amb molt poca tècnica per rebaixar costos i poder ampliar la programació», va esgrimir, puntualitzant que la crítica no es dirigeix a la corporació laurediana per la partida, sinó al fet que a mesura que el festival es vagi consolidant s'hi haurà d'apostar més. «Les companyies del país estan fent un esforç important perquè el caixet més gran se'n va cap als grups internacionals», va indicar.

Quant a la tipologia d'espectacles, va posar de manifest que s'han anat a buscar propostes que «abastin al públic en general, des d'infants fins a adults», malgrat que algunes actuacions són més marcadament adultes, que tinguin varietat i que no s'encavalquin perquè la ciutadania pugui gaudir de totes les funcions. «És un festival obert a tothom», va asserir, exposant «la programació està pensada perquè si surts d'un espai, puguis arribar a un altre». El director artístic va ressaltar la participació de la companyia nacional Líquid Dansa amb 'Ver / Mut', una «prova pilot» per integrar el teixit comercial de la parròquia amb el festival. «És pilot perquè ens agradaria que en futures edicions es puguin integrar els espais i establiments comercials a les situacions de carrer», va explicar.

En aquest sentit, la cònsol va recordar que un dels factors «més rellevants» pel comú per promoure esdeveniments d'aquesta mena a la parròquia és la reactivació, promoció i revitalització del teixit comercial, així com la possibilitat de donar visibilitat a les creacions i produccions andorranes. En referència a les ubicacions dels espectacles, van assenyalar que de les 18 propostes, cinc seran itinerants i, la resta, tindran lloc al centre de la parròquia. Tanmateix, han obert la porta a ampliar els escenaris en futures edicions, però es van mostrar prudents tenint en compte que es tracta de la segona edició i la voluntat és consolidar la iniciativa. «És important que el públic no se'ns dispersi, concentrar-lo i que Sant Julià de Lòria sigui una crida per a la gent del país i de la Seu d'Urgell», van manifestar, segons informa l'ANA.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT