PUBLICITAT

MoraBanc aposta per la sostenibilitat a través d’un pla estratègic ESG

Les tres línies a seguir amb accions concretes són governança, país i persones

Per El Periòdic

La seu de l’entitat financera de MoraBanc.
La seu de l’entitat financera de MoraBanc. | MoraBanc

L’entitat financera de MoraBanc posa en marxa una estratègia ESG (que responen en anglès a les paraules ambiental, social i governança) i un pla director, amb l’objectiu de contribuir a la transformació de l’economia i de la societat cap a una gestió sostenible. A escala estructural, s’ha creat una àrea específica d’ESG i relacions institucionals, la qual serà dirigida per Mireia Mestre i comptarà també amb Jessica Reynoso, cap d’ESG i experta en sostenibilitat. Ambdues, juntament amb la resta de l’equip, faran que tota l’activitat i departaments de MoraBanc s’impregnin dels valors ESG en temes de funcionament intern i de negoci, així com ser també un agent de canvi que afavoreixi la sostenibilitat globalment.«Entenem que avançar cap a la consecució d’una gestió sostenible del planeta és una prioritat i és urgent», ha remarcat Maestre, afegint que és moment «d’actuar amb projectes concrets i amb objectius definits, els quals tinguin un impacte real i positiu en l’entorn».

Així doncs, l’entitat aplicarà les accions en aquells reptes que més incidència tenen en l’activitat financera, treballant especialment en set dels 17 objectius de desenvolupament sostenible marcats per les Nacions Unides: Salut i Benestar (3), Educació de Qualitat (4), Igualtat de Gènere (5), Treball Digne i Creixement Econòmic (8), Ciutats i Comunitats Sostenibles (11), Acció Climàtica (13) i Aliança pels Objectius (17).

A més, aquest pla ESG inclou 21 iniciatives programades pels pròxims tres anys, 10 de les quals s’executaran enguany. Les accions es divideixen en tres grans eixos dins de l’estratègia amb nou projectes centrats en l’àmbit de la governança, cinc en projectes de país i set en el creixement de les persones. 

Pel que fa als primers, la intenció és treballar en un model de banca que no renunci a ser líder en solvència, liquiditat i rendibilitat, però que també posi en valor els principis d’ètica empresarial i inversió responsable. Per la seva banda, l’eix d’entitat de país inclou accions per dinamitzar l’activitat econòmica dels territoris on és present MoraBanc per així impulsar la transformació responsable, mentre que la tercera línia estratègica se centra en el creixement, digitalització i excel·lència en l’experiència de la clientela.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT