PUBLICITAT

Escaldes- Engordany

Teatre immersiu a les Jornades de Bruixeria

L’experiència dura 45 minuts i està pensada per viure-la individualment

Per El Periòdic

L’actriu, Maider Galarza, i la cònsol menor de Sant Julià de Lòria, Mireia Codina, ahir.
L’actriu, Maider Galarza, i la cònsol menor de Sant Julià de Lòria, Mireia Codina, ahir. | ANA/ M. R.

La sala de la llar de foc del Comú de Sant Julià de Lòria acollirà fins al pròxim 2 de novembre ‘El retorno de la Bruja: diario de transformación’, una proposta immersiva que forma part de la programació de les Jornades de bruixeria que se celebren aquesta tardor a Sant Julià de Lòria. Aquest acte ha estat ideat per l’actriu basca especialitzada en arts performatives , Maider Galarza. La cònsol menor de la parròquia, Mireia Codina, va explicar que «l’organització de les jornades sempre intenta incloure alguna experiència vivencial amb l’objectiu d’enriquir-les».

L’experiència està pensada per viure-la de forma individual, i té una duració de 45 minuts. Vol convidar a l’espectador a endinsar-se en un espai completament fosc on únicament té una ajuda d’autoguia i podrà ser testimoni d’un petit recorregut visual i sonor que està relacionat amb la transformació, gestació, naixement i fertilitat de la dona: «És simplement una invitació a mirar cap endins i reconnectar amb tu mateix», va explicar ahir l’actriu, que va voler destacar que la proposta està recomanada per a tota mena de públic adult, malgrat que es parli de la figura de la dona. Codina, per altra part, va explicar que «t’enfrontes a un espai desconegut i misteriós, i poses a prova les teves inquietuds i incògnites», segons informa l’ANA. ­

Galarza va explicar que el projecte forma part d’una investigació de tres anys que va realitzar l’actriu en el marc d’un màster que va dur a terme a Berlín i estava relacionat amb la psicologia junguiana. Va informar a més, que va viure una sèrie d’experiències vitals allà que la van empènyer a materialitzar aquest projecte en l’actual format: «La mateixa experimentació personal m’ha acabat obligant a ordenar el material i a crear aquest format», va explicar, afegint que «tenia molt clar que el format clàssic de teatre no em servia i l’havia de trencar». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT