PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Tornada al Centre de Congressos Lauredià

Més de 350 usuaris han retornat després de l’incendi de novembre

Per El Periòdic

Una de les alumnes de l’escola d’art.
Una de les alumnes de l’escola d’art. | ANA/ L. G.

El centre Cultural i de Congressos de Sant Julià de Lòria comença a veure la llum després de l’incendi que va tenir lloc el 8 de novembre del 2022 amb l’obertura plantes -1 i -2, on s’ubiquen les entitats de la parròquia i les escoles d’art, música i teatre. El cònsol major lauredià, Josep Majoral, va celebrar ahir el retorn dels 350 usuaris a les iniciatives «a casa» des de dilluns passat, posant en relleu que amb la remodelació també s’ha aprofitat per millorar els equipaments de la instal·lació, com la il·luminació i la insonorització.

«La cultura comença a tornar al seu lloc d’origen i amb un millor confort per a l’usuari», va manifestar. Quant a l’import destinat a les obres, Majoral va aproximar que la despesa per habilitar les dues plantes inferiors se situa als volts d’un milió d’euros. Tanmateix, va apuntar que, tenint en compte totes les intervencions fetes a l’equipament des de l’incendi i fins al dia d’avui, la xifra s’enfila a, aproximadament, 2,2 milions d’euros.

Segons informa l’ANA, en relació amb la inversió total que el comú haurà de destinar a la rehabilitació, el mandatari ha calculat que se situarà entorn els cinc milions d’euros, un import que, cal recordar, en part, serà abonat per les respectives asseguradores. A més, va avançar que el crèdit extraordinari aprovat pel comú per fer front a les despeses dels treballs, de 2,5 milions, s’està a punt d’esgotar, per la qual cosa «durant la pròxima sessió de consell de comú n’aprovarem un altre». Majoral també va matisar que les asseguradores només es faran càrrec de l’import relatiu «al que forma part de refer allò que hi havia abans de l’incendi», mentre que «les millores i ampliacions» que s’estan duent a terme per actualitzar les instal·lacions, les pagarà el comú. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT