PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El Comú d’Escaldes-Engordany enceta la 18a edicció del grup de pares i mares

L’activitat va adreçada a compartir i reflexionar amb els pares aspectes sobre l’adolescència

Per Anna Mencos

Una imatge de la roda de premsa de presentació de les sessions.
Una imatge de la roda de premsa de presentació de les sessions. | A.M.

El Comú d’Escaldes-Engordany torna a posar en marxa una nova edició del grup de pares i mares, un espai de converses i reflexió on els progenitors de joves d’entre 11 i 17 anys podran compartir dubtes i inquietuds sobre l’adolescència. En total es faran set trobades amb dos grups d’edat diferenciats, ja que les problemàtiques no són les mateixes pels adolescents d’11 a 13 anys que per la de 14 a 17 anys. Les sessions aniran a càrrec de la psicòloga especialitzada en aquest àmbit, Assumpció Lluís, per donar als pares eines i estratègies per tractar amb els adolescents.

La primera sessió serà el 28 de setembre a partir de les 20.30 hores al Prat del Roure, tot i que la resta de sessions es faran a l’Espai Jovent a la mateixa hora.

L’objectiu de les trobades és saber què és normal esperar d’un adolescent en aquestes edats, i saber diferenciar el que «és normal del que no», i que els pares puguin compartir entre iguals les diferents situacions amb les quals es troben amb els seus fills.

La metodologia serà que a partir de les inquietuds que mostren els pares, serviran per obrir el tema i generar un debat i discussió. Lluís explicava que les temàtiques que s’acostumen a tractar durant les sessions, són les xarxes socials, on els pares es troben amb més dificultats per a posar límits, també parlen sobre com abordar temes com el bullying, la sexualitat, les drogues o sortir a la nit.

El servei és gratuït i només cal una inscripció prèvia, ja que les places són limitades amb un màxim de 15 persones, tot i que els grups poden ser sensibles, ja que els pares solen anar acompanyats de la parella. Les inscripcions finalitzen el proper divendres 22 de setembre. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT