PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

'Sorda' aconsegueix el premi al millor curtmetratge del SIGNEMA 2023

Èxit del primer Festival Internacional de Cinema en Llengua de Signes d'Andorra

Per El Periòdic

La presentació dels curtmetratges participants al primer Festival Internacional de Cinema en Llengua de Signes d'Andorra.
La presentació dels curtmetratges participants al primer Festival Internacional de Cinema en Llengua de Signes d'Andorra. | ANA/L.G

La pel·lícula, Sorda, aconsegueix el premi al millor curtmetratge al Festival Internacional de Cinema de Signes 2023 celebrat avui a Andorra. La producció d'origen Espanyol ha aconseguit, a més, els premis a la millor Direcció – Núria Muñoz i Eva Libertad – i a la millor Actriu – Míriam Garlo.

El premi SIGNEMA al millor Actor, ha anat a parar a mans de Jesús Benabarre pel seu paper al curt de producció catalana, Casa Alavedra, entre que el premi al millor Guió ha estat pel francès Julien Bourgues pel curtmetratge Monsieur Michel.

El jurat dels premis SIGNEMA 2023 ha volgut destacar l'alta qualitat d'algunes de les produccions que s'han presentat en aquest certamen i ha volgut felicitar a l'organització del festival per la feina feta aquests darrers mesos, encoratjant- lo a començar a treballar per una pròxima edició dels Premis SIGNEMA.

Un altre dels premis que avui s'han lliurat és el que correspon al Premi SIGNEMA especial d'Andorra, que la direcció artística del festival ha volgut atorgar a Andorra Turisme per la clara aposta per impulsar el turisme inclusiu amb projectes iniciats el 2020 que han permès dotar d'accessibilitat universal diferents punts d'interès turístic del país, fent així que les persones sordes d'arreu del món puguin sentir-se més autònomes i empoderades a l'hora de visitar el país.

L'acte d'avui ha comptat amb la presència de la M.I. Sra. Mònica Bonell, ministra de Cultura, Joventut i Esports del Govern d'Andorra, dels Honorables Sr. Josep Àngel Mortes i Sra. Eva Choy, Cònsols Major i Menor d'Ordino, l'Excel·lentíssim Sr. Carles Pérez-Desoy Fages, Ambaixador d'Espanya a Andorra i del Sr. David Hidalgo, Director General de la Candidatura als Campionats del Món d'esquí alpí Andorra 2029 que han ajudat en l'entrega de premis d'aquest certamen.

En la recepció protocol·lària dels premis, la M.I. Sra. Trini Marín, ministra d'Afers Socials i Funció Pública Govern d'Andorra va inaugurar l'acte, explicant la clara aposta del Govern d'Andorra per l'accessibilitat universal, posant en relleu el servei Parlapp (organitzador dels premis SIGNEMA), present a tota Andorra, que, gràcies als seus codis QR inclusius, dona accés a informació cultural i turística, en àudio, llengua de signes en diferents idiomes, les 24 hores al dia, tots els dies de l'any i de forma gratuïta.

En aquesta línia, Antonio Vega, de l'empresa COMUNICAdos col·laboradora de Parlapp i coorganitzadora dels premis SIGNEMA, fill de pares sords va fer un discurs molt emotiu, destacant com el projecte Parlapp dota d'autonomia a les persones sordes, i fent al·lusió a la seva experiència directa fent turisme a Andorra "És el primer cop en tota la meva vida, que he vist que els meus pares podien visitar els llocs turístics sense necessitar-me, de forma totalment autònoma i Andorra s'ha de sentir molt orgullosa perquè és el primer país del món que facilita aquesta accessibilitat a les persones sordes."

El primer Festival Internacional de Cinema en Llengua de Signes d'Andorra: SIGNEMA 2023, compta amb el suport de vàries institucions del país com és el cas del Comú d'Ordino, Andorra la Vella, Andorra Turisme i l'Ambaixada Espanyola i el patrocini de la Candidatura 2029 de Grandvalira per acollir els Campionats del Món d'esquí, Andorra Telecom, Gala Perfumeries, Grans Magatzems Pyrenées i Financera d'Assegurances.

 

BALANÇ

Èxit i satisfacció en el primer Festival Internacional de Cinema en Llengua de Signes d'Andorra (Signema) que s'ha celebrat aquest cap de setmana al país. Quim Barceló, el representant de Parlapp, l'empresa andorrana organitzadora de l'esdeveniment, ha manifestat que estan molt contents de la repercussió que ha tingut l'esdeveniment en l'àmbit internacional amb la participació d'una trentena de curtmetratges d'arreu del món, dels quals finalment se n'han escollit una desena per participar en el certàmen. "Hem rebut peces d'arreu, fins i tot de l'Índia, que ajuden a promoure Andorra a escala internacional. Volem que el país també es conegui internacionalment pel seu vessant inclusiu", ha indicat.

Barceló també ha posat en relleu la participació d'una directora andorrana, Elisabet Terri amb 'Noria', un fet que ha considerat "molt important" per la voluntat del festival de consolidar-se al Principat. Tanmateix, en relació amb la venda d'entrades per a la visualització dels audiovisuals i l'entrega de premis, que té lloc aquest dissabte a l'Auditori Nacional, ha exposat que "hem venut menys entrades de les que voldríem", tot i que de les 324 butaques de la instal·lació se n'han comercialitzat més de 200. A més, ha assenyalat que al workshop que s'ha celebrat aquest dissabte al matí al Centre de Congressos hi han participat una seixantena de persones.

"No aconseguirem omplir l'Auditori perquè és la primera edició, però estem contents per l'interès que ha generat la iniciativa i n'estem segurs que li podrem donar continuïtat", ha dit. En aquest sentit, ha afirmat que en funció dels resultats d'aquesta primera edició, "decidirem quina temporalitat tindrà el festival els pròxims anys, anual o cada dos anys", al·legant que els costos d'organització són significatius i és necessari analitzar els resultats.

Cal recordar que la iniciativa sorgeix del projecte Parlapp, una aplicació d'accés inclusiu als atractius turístics del país. L'esdeveniment també compta amb el suport d'algunes institucions del país com és el cas del Comú d'Ordino, Andorra la Vella, Andorra Turisme i l'ambaixada Espanyola i el patrocini de la candidatura 2029 de Grandvalira per acollir els campionats del món d'esquí, Andorra Telecom, Gala Perfumeries, Grans Magatzems Pyrénées i Financera d'Assegurances.

 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT