PUBLICITAT

Escaldes- Engordany

Nova aplicació per dinamitzar el comerç a Sant Julià de Lòria

Amb el projecte s’ha complert part del programa electoral

Per Maria Lozano

Anna Majoral i Josep Majoral en la roda de premsa d’ahir.
Anna Majoral i Josep Majoral en la roda de premsa d’ahir. | m.l.

El comú de Sant Julià de Lòria va presentar ahir una aplicació mòbil per tal de poder revitalitzar el comerç de la parròquia. El cònsol major de la parròquia, Josep Majoral, va explicar que han pensat en un projecte que pot encaixar molt bé amb la parròquia, i que «es realitzarà amb un innovador sistema de contractació i fent servir les noves tecnologies». Així doncs, el cònsol va informar que l’objectiu principal és dinamitzar el comerç de la parròquia, i que amb el projecte s’ha complert part del programa electoral que van publicar per a la campanya del 2019. El cònsol va explicar que el sistema es basarà en una taula de diàleg entre l’administració i licitadors que permeti esclarir les aportacions que pugui tenir cada empresa.

La Cap de Reactivació Econòmica de la parròquia, Anna Majoral, va dir que la iniciativa era il·lusionant, i «volem enfortir el teixit empresarial i comercial de la parròquia, motivant les compres a Sant Julià de Lòria». Per això s’aplicaran diferents descomptes, així el comerciant tindrà més visibilitat i el comú tindrà identificat a les empreses i els residents o turistes que vinguin a comprar. Per això, el cònsol va explicar que «volem dissenyar una aplicació que permeti que els comerços o restauració puguin aplicar els descomptes sobre les compres que els visitants i residents que tinguin l’app». El sistema que s’utilitzarà és que un cop feta la primera comprada, el descompte es podrà acumular o fer efectiu en la transacció que es faci a la parròquia. Sobre el mateix projecte la tècnica de comerç del Comú va explicar que «estem convençuts que pot ser una bona idea que ens ajudi a la dinamització del teixit econòmic de Sant Julià de Lòria i que tindrà una bona acollida entre el sector del comerç».

En la roda de premsa es va explicar que no s’ha definit la línia estratègica de quins són els comerços i de quina manera es podrà accedir, ja que ara mateix el projecte és un concurs que va sortir ahir al BOPA. Tot i així, es va remarcar que no suposarà cap càrrec als usuaris i als comerciants, ja que serà el mateix comú que assumirà el cost dels descomptes que es practiquen.
La licitació té una dotació de 40.000 euros i l’aplicació hauria d’estar llesta abans de Nadal: «El fet que estigui a punt per les festes es puntuarà en la mesa de contractació», explicava el cònsol. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT