PUBLICITAT

Escaldes- Engordany

El turisme salva els comerços durant la temporada d’estiu

És la segona època de l’any on les botigues venen més

Per El Periòdic

Imatge d’arxiu de l’Avinguda Carlemany.
Imatge d’arxiu de l’Avinguda Carlemany. | El Periòdic

Tot i que l’estiu no és l’època de més afluència de turistes a Andorra, l’ocupació hotelera durant l’últim cap de setmana va rondar el 80%, i tota la setmana anterior un 60%.

El comerç és un dels principals pilars al Principat, i aquests noten quan no es veu tanta afluència als carrers. Aquest és el cas del treballador de la botiga de tecnologia i defensa personal Wifi a.r, Rodolfo Valentín, que va explicar que «a Andorra hi ha una temporada baixa de per sí, però aquest any no estem tenint més vendes», i va comentar que «no tinc cap idea de per què aquest juliol estem tenint tan poques vendes, és possible que per crisis o problemes econòmics».

Per una altra banda, el Propietari de J&M, Javier Avellana, va destacar que «tot i que aquest estiu està sent una mica pitjor respecte a vendes que el passat, està sent molt bo». Tot i que va argumentar que «per a nosaltres, l’època de més vendes és l’hivern, tot i que estiu també és una època alta». La nacionalitat dels seus clients és sobretot espanyols, francesos, anglesos i holandesos «que van a Espanya de visita i aprofiten també per a venir a Andorra», va destacar Avellana.

Per altra banda, l’encarregada de la llibreria Llibre Idees, Pamela Méndez, va comentar que a l’estiu no és una mala època per al sector: «Encara hem de veure com es desenvolupa però estem molt contents», i va destacar que «un dels mesos més importants és agost, després d’abril per Sant Jordi i del Nadal». A més, va argumentar que «molts turistes venen a comprar llibres, sobretot d’intriga romàntica, juvenils. A més, cal destacar que en aquesta època de l’any es venen més llibres en versió butxaca que grans i de tapa dura, a diferència d’altres èpoques de l’any». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT