PUBLICITAT

Claudia Simón Estudiant del Máster d’Educació de la UdA

«Treballar amb infants és molt gratificant»

Per Joan Jiménez

L'estudiant de màster, Claudia Simón
L'estudiant de màster, Claudia Simón

Clàudia Simón, estudiant del Màster d’Educació a la Universitat d’Andorra, va desenvolupar el seu treball de final de Bàtxelor al Col·legi Sant Ermengol, durant el curs passat. El projecte era crear l’ambient d’aprenentatge de llum i color pels alumnes d’infantil de quatre anys del centre. Aquest any, el col·legi Sant Ermengol ha convidat a les estudiants que van realitzar diferents TFB i docents de l’UdA a veure com han dut a terme les propostes que van fer al centre. També se’ls ha explicat com ho han acceptat els alumnes i les famílies d’aquests. Un exemple de com els centres educatius, estudiants i la Universitat formen un vincle per a millorar l’educació del país.
 
–Com es treballa a l’UdA?
–La manera que té l’UdA d’educar als seus alumnes és a través del treball per projectes, és a dir, sense plantejar un repte o una problemàtica real i l’hem de resoldre a partir de tots els coneixements que ens proporcionen els seminaris. A més, a partir del segon curs de Bàtxelor, aquests reptes també estan convidats amb les estades formatives a les escoles. D’aquesta manera, podem dur a terme els projectes d’una manera pràctica i realista als centres escolars.

–Com va començar el seu projecte al Sant Ermengol?
–El meu projecte al col·legi Sant Ermengol va començar, quan el curs passat diferents centres i empreses van venir a l’UdA a explicar-nos les millores que volien fer en els seus centres o empreses. Una de les millores que volia fer el col·legi Sant Ermengol era fer canvis en la seva metodologia educativa per a oferir una millor experiència educativa als alumnes del centre desenvolupant els ambients d’aprenentatge a les aules d’infantil amb alumnes de quatre anys.

–Quines possibles millores va detectar i com les van resoldre?
–Realment, no és que detectés alguna millora i la vaig resoldre, sinó que més bé va ser un APS (Aprenentatge Per Servei), és a dir, se’ns presenta una demanda a fer i l’hem de resoldre. El que jo vaig proposar va ser un espai, en aquest cas una aula, on crear l’ambient de llum i color, amb els materials que hauria de tenir la classe i diferents activitats a realitzar en aquest ambient. Per a fer-ho em vaig basar en referents pedagògics i un centre educatiu andorrà que treballa per racons per veure realment com es desenvolupen els infants en aquest ambient.

–Quina reacció va rebre per part dels nens i nenes? I per part dels professors?
– Personalment, no he vist la reacció directa dels alumnes, però la directora del Col·legi Sant Ermengol, la senyora Pascual, em va dir que als nens i nenes i a les famílies els havia agradat molt l’ambient de llum i color, que experimenta molt amb els materials que tenia l’ambient i que pensaven anar-lo millorant. Segons la cap d’Estudis i la professora del centre que va estar també amb mi per a fer el Treball Final de Bàtxelor els ha agradat molt i les propostes d’activitats han sigut molt interessants perquè a més són transversals. És a dir, que alhora que els alumnes aprenen sobre els colors, estan aprenent sobre formes geomètriques o a escriure el seu nom.

–Què els diria als joves que s’estan plantejant enfocar el seu futur professional en el camp de l’educació?
–Els diria que tot i que sigui un tòpic, és la realitat, han de tenir vocació en aquest camp, perquè si no, acabes frustrat i pagant-ho amb els alumnes. És molt gratificant treballar amb infants, ja que t’aporten molta alegria i també aprens d’ells i dels docents que t’acompanyen en el procés de pràctiques. També és molt important conèixer diferents centres del país per a conèixer com es treballa i s’ensenya en cada un d’ells. A mi m’ha permès conèixer el gran treball que fan els docents pels alumnes i remarcar la idea que tenia ja d’abans: m’encanta ensenyar als alumnes i veure com a poc a poc van aprenent i es van formant sobre el dia a dia.

PUBLICITAT
PUBLICITAT