PUBLICITAT

Vanessa Rodriguez Emprenedora i empresaria

«El negoci era 100% ‘e-commerce’ ara també tenim punts físics»

Per Natàlia Mena

L’emprenedora Vanessa Rodríguez es va mudar a Andorra des de Barcelona per amor. Allà treballava en el sector immobiliari i tenia clar que volia fer un canvi per dedicar-se a allò que realment la motivés. Les seves dues passions són els esports i el sol, així que per ella tenia molt de sentit acabar fent alguna cosa relacionada. Una de les fites de les quals se sent especialment orgullosa és que al novembre passat va pujar el Kilimanjaro, després d’haver fet tots els cims d’Andorra, i l’Aneto. El seu proper objectiu és d’aquí tres anys fer el camp base de l’Everest.

–Com i quan neix Vacys Collection?
–Neix de la unió del meu nom Vanessa i del de la meva sòcia Caterina Sismondi. Concretament el novembre del 2021 just després de la pandèmia, vam observar la necessitat de tenir alternatives a marques de roba d’esport, i sis mesos més tard ens vam llençar a obrir la nostra botiga online amb venda i enviaments a tot el món.

–El producte va dirigit només a dones. Per què?
–En un primer moment, vam pensar amb les dones, ja que som les que més varietat busquem a l’hora de vestir esportivament. Tanmateix, hem localitzat un gap important en el sector i tenim en projecte treure una línia per a ells.

–El model de negoci és online, té previst obrir alguna botiga física?
–Sí que és cert que en un inici el model de negoci era 100% e-commerce, però l’hem anat modificant segons la demanda dels nostres clients,  aquests tenen la necessitat de tocar els materials, emprovar-se els dissenys, etc. Per tant, com a punts físics a Andorra estem a: Pyrénées, Oldwoodfit i Control Pilates; a Espanya també tenim punts de venda físics a centres de pilates. D’altra banda, properament Vacys estarà present a diferents espais comercials molt coneguts, alguns d’ells amb col·leccions pròpies, de molt renom tant a Andorra com a Espanya.

–Com és el procés de compra, i quin és el temps de lliurament estimat?
–Molt fàcil, pots anar a un punt de venda físic o bé utilitzar la plataforma online. En aquest últim cas, el client fa la compra, el termini de lliurament depèn del país i l’enviament és de 24 hores si és al territori nacional, i de 48 a 72 hores si és a Europa. Si per qualsevol cosa es desitja canviar o tornar l’article, el client ho pot fer durant els 30 dies següents a rebre la comanda. 

­–Quantes col·leccions ha creat per a aquest 2023?
­–Tenim tres col·leccions anuals repartides en primavera/estiu, una altra d’estiu especialitzada en roba de bany, i finalment una altra per a la temporada de tardor/hivern. D’altra banda, estem creant durant tot l’any col·leccions càpsula per a clients concrets de B2B.

­–Com definiria el seu disseny?
­–Considero que fem un disseny a temporal i de tendència, pensat per a tot tipus de dones de diferents edats i complexions. Utilitzem colors de temporada i a més hem creat una línia maternity només disponible a Pyrénées.

­–Per què ha triat Andorra com a seu de la seva marca?
­–En primer lloc, perquè les dues fundadores de la firma vivim a Andorra; creiem en la marca de país i volem donar a conèixer el Principat no només com a destí turístic, sinó també com un lloc de creació de productes de qualitat. Així doncs, com a homenatge al territori ens vam inspirar en les muntanyes i els paisatges per a escollir la nostra paleta de colors per als nostres articles.

­–Quin posicionament té quant a preus?
­–El feedback de moltes clientes que ens comenten que tenen peces des de l’inici, és que les utilitzen quasi cada dia i estan en perfecte estat. Som molt obsessives amb els teixits que utilitzem en les nostres col·leccions, fins al punt que nosaltres personalment les sotmetem a proves. En resum, podem dir que oferim un producte d’alta gama a un preu accessible.

­–Què és el que més li agrada de la seva feina?
­–Entre d’altres funcions, m’encarrego personalment de triar els dissenys dels productes basats en el meu estil i això m’encanta, ja que puc desenvolupar la meva faceta més creativa; tot i que una de les coses que més il·lusió em fa és veure a persones portant la nostra roba.

–Quins objectius té la firma de cara al futur?
–Volem desenvolupar els punts de venda ampliant la xarxa de punts físics tant a l’àmbit nacional com internacional així com llençar la línia d’home.

PUBLICITAT
PUBLICITAT