PUBLICITAT

Melània Vinyals Periodista de moda

«La moda, simplement, em fa feliç»

Per Joan Jiménez

Melània Vinyals
Melània Vinyals

La Melània és una apassionada del món de la moda. És una persona activa i amiga dels seus amics, tot i que reconeix que li costa bastant agafar confiança. Fa uns mesos va decidir crear un compte d’Instagram on publica contingut relacionat amb la moda amb la voluntat d’ampliar els coneixements sobre aquesta indústria i atansar-la a tothom.
 
–Què és la Moda com a concepte general i què significa per a vosté?
–La definició que trobem al diccionari és que la Moda és un conjunt de gustos, usos i costums seguits per un grup representatiu de la societat durant un període de temps, sense especificar necessàriament les maneres de vestir. Però és cert que sempre hem associat la moda gairebé exclusivament a la roba. Molta gent la titlla de superficial, però ha estat un dels elements més importants a l’hora d’estudiar les societats de cada període, les prioritats de cada moment i les ideologies que predominaven. No sé ben bé com expressar el què significa la moda per a mi, però per a resumir-ho diré que simplement em fa feliç. No em cansaré mai d’analitzar-la, de parlar-ne, d’intentar estar al dia de tot el que es mou en un món que canvia i evoluciona a una velocitat vertiginosa.

–Com ha sigut la seva trajectòria en aquest món fins al dia d’avui?
–M’hi he interessat des que tinc memòria, crec que és innat; des de molt petita m’ha agradat anar conjuntada, cuidar els detalls, combinar un pantaló amb diversos, perquè semblés que no repetia mai o poc, fixar-me en si els colors es feien mal entre si... Et podria dir grans noms que m’han servit d’inspiració a l’hora d’aprendre cada dia una mica més sobre la moda, però la meva més gran influència és la meva mare, qui encara és més presumida que jo. Abans divergíem en els estils de cadascuna, però cada dia m’atanso més a la seva manera de vestir. La moda m’ocupa un alt tant per cent del dia, reconec que fins a un punt obsessiu; conec la indústria des de dins i és un món fascinant, ple de persones molt interessants. L’aprenentatge que se’n pot extreure és infinit, igual que els projectes que s’hi couen. L’únic «dolent» que se m’acut per dir és que el fet que sigui un univers tan vast impossibilita coneixer-la al cent per cent.

–Com va sorgir el seu blog a Instagram?
– Feia temps que em ballava pel cap crear alguna cosa on poder compartir el que sabia sobre moda, així com conèixer més gent tan apassionada com jo i continuar aprenent. Dubtava en si obrir un blog independent o fer-me un compte B d’Instagram. Els amics em van aconsellar la segona opció, així que pels volts de Nadal va néixer @fashionaholic’scorner. De moment tinc molt pocs seguidors, i és clar que m’agradaria que s’expandís, però estic contenta del que em diu la gent que em llegeix i, el que és més important, he hagut d’investigar moltes de les coses que he escrit. És bonic pensar que la meva «audiència» i jo ens hem assabentat de molts detalls i fets sorprenents sobre la moda al mateix temps.

–Com es podria impulsar la indústria de la Moda al país?
–Andorra té llocs on tenen roba maca, però moltes vegades he hagut de comprar peces que m’agraden fora perquè a Andorra no les venen. En algunes botigues arriben articles de cases de renom, però no tenim establiments dedicats exclusivament a una marca, com passa a moltes altres ciutats, i no entenc per què, ja que la moda interessa a molta gent, és un fenomen internacional, tots coneixem els grans noms i molts seguim el que produeixen. A Andorra hi ha molt turisme, i que s’obrissin botigues de roba com les que podem trobar a carrers emblemàtics d’altres ciutats, seria un reclam més. També estaria bé que s’organitzessin esdeveniments (no al nivell de les Fashion Weeks, perquè això és impossible a la majoria de llocs del món), però que es donés visibilitat als dissenyadors emergents d’Andorra, als que s’hi volen dedicar o que s’intentés convidar a personalitats de la indústria perquè fessin xerrades. Estic convençuda que tindria èxit perquè la moda mou moltíssima gent, té un component que atrapa i empeny sempre a voler saber-ne més. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT