PUBLICITAT

Anna Barroca Perruquera

«Si et sóc sincera, domino tots els estils»

Per Alex Montero

La perruquera Anna Barroca.
La perruquera Anna Barroca.

Amb una trajectòria de més de trenta anys, Anna Barroca exerceix com a estilista en el seu propi saló d’Andorra la Vella, on compta amb la màxima distinció «QHair» i guardonat amb les tres esteles de la Guia de Qualitat de la Perruqueria Espanyola. També és formadora internacional, ambaixadora per a marques prestigioses i creadora de col·leccions comercials i d’avantguarda.
 
–Com va començar en la perruqueria?
–Tot va començar fa trenta-nou anys, quan amb només catorze anys vaig començar en una perruqueria molt petita, d’aquelles que estaven dins d’un pis. Allà em dedicava només a rentar caps i netejar molt, però no em feia res. Jo sabia que aquest era el meu somni  i hagués fet el que calgués per aconseguir no ser només perruquera, sinó ser la millor de totes.

–Esperava de petita, doncs, dedicar-se a aquest món? 
–Ho tenia superclar. Em fascinava entrar en una perruqueria, l’olor de laca, veure com pentinaven i tallaven el cabell als clients... Era sens dubte el món en què jo somiava estar i al que em volia dedicar tota la meva vida. És per això que vaig decidir deixar l’escola per dedicar-me en cos i ànima a aquest món i la veritat és que no em penedeixo per a res.

–Quin és el seu balanç després de tants anys?
–És molt positiu, però tampoc han sigut un regal. He hagut de lluitar molt i sacrificar moltes coses en el camí per arribar fins on estic ara. La perruqueria és una professió que està més protagonitzada per dones, però on també l’home té un major protagonisme. Aquesta és una de les coses que mai he entès.

–Què és el que més li agrada de la seva professió?
–La possibilitat de ser creativa, l’oportunitat d’interactuar amb una gran varietat de persones i el fet de poder establir connexions amb els meus clients. També està la satisfacció de veure el resultat del meu treball i la felicitat dels meus clients en veure-ho, així com la capacitat continua d’aprendre i crear noves tècniques en les tendències de moda. Ser formadora internacional m’exigeix el màxim nivell, ja que crear tendències per a professionals és una tasca que requereix coneixements d’un alt nivell, tant en el món de la moda com de l’educació. 

–En quins estils s’ha especialitzat?
–Si et sóc sincera domino tots els estils, però el que més m’agrada és l’educació, ja que és el que porto treballant en els últims vint-i-cinc anys. He creat el meu propi mètode i vaig tenir l’oportunitat de preparar els meus estudis com a formadora a Mèxic. Si et dediques a la formació, necessites tenir un pla de metodologia i d’ensenyança i aquest és, potser, un dels meus èxits educatius a escala internacional. 

–I quins són aquells amb què més gaudeix?
–Creant he innovat formacions didàctiques de fàcil aprenentatge. M’encanta treballar la «posticeria», un estil que utilitzo molt per fer col·leccions  de temporada i d’avantguarda  per a editorials internacionals. També gaudeixo molt amb el tall i la colorimetria, per exemple.

–S’ha anat fent un lloc en la indústria del país. Quin ha sigut el feedback del públic?
–M’he fet un lloc a nivell mundial perquè el producte que ofereixo no podia explotar-ho només a Andorra, però aquí sí que tinc un dels salons referents i més reconeguts. De fet, som l’únic saló al país amb la màxima distinció de les tres esteles «QHair» i avui dia les continuem mantenint en els controls anuals. 

–Té algun projecte en ment de cara a un futur?
–Cada dia m’aixeco amb molts projectes, ja que crec que és l’essència del meu èxit. La passió que tinc per aquesta professió fa que cada dia vulgui anar més enllà. Estem treballant en un projecte de formacions a Sud Amèrica, a la vegada que també estic creant el meu primer «atelier» de formació per a perruquers avançats a Andorra. Crec que és un fet important perquè així molts perruquers puguin reciclar la seva formació professional i adaptar-se a les noves necessitats de mercat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT