PUBLICITAT

David Randulfe Consultor de negocis online

«Els webinars automatitzats són la millor estratègia per a captar clients»

Per Alba Cladellas Riera

El David Randulfe és un consultor de negocis online de Lugo (Espanya), resident a Andorra des de principis de gener del 2020. Li encanta aprendre i també ajudar a altres negocis online a solucionar problemes amb la seva experiència i amb tot el que va aprenent durant el camí. És un emprenedor en sèrie, un solucionador de problemes que va emprendre en els negocis online per tenir més llibertat geogràfica, de temps i de diners. Li encanta aprofitar la llibertat que li dona el seu negoci per a viatjar pel món. Les tres paraules que més el defineixen, dites per ell mateix són marketer, mentor i inversor.

–Ja fa uns anys que està immers dins el món de l’emprenedoria, però amb quina edat va començar i com s’hi va iniciar?
–Vaig començar amb els negocis online molt aviat, quan només tenia 15 o 16 anys fent pàgines web a Wordpress. Al final buscava tenir uns ingressos extres a part dels diners que em donaven els meus pares. I ho vaig fer perquè sempre m’ha agradat el món online per la llibertat que tens de generar diners des de qualsevol lloc del món. 

–Com es pot ser emprenedor sense morir en l’intent?
–Per a mi la clau és la constància i la disciplina. Has de tenir clar que emprendre és un camí difícil; jo de fet no li recomano a ningú perquè has d’estar preparat mentalment per a solucionar problemes cada dia, ser disciplinat, constant i al final es va creant una bola de neu on cada vegada t’aproximes més als teus objectius. Al principi és difícil, però una vegada vas avançant, es va fent més fàcil.
S’ha de ser dur al principi, creure molt i tenir molta confiança en tu mateix. La gent et dirà el contrari, que no, que és molt difícil, però has d’aconseguir ser dur i fred per aconseguir els teus objectius.

–Tot i que va tenir empreses de disseny web, ara està més centrat en webinars. Què és el que fa?
–Vaig començar com a dissenyador web freelance, és a dir, vaig iniciar-me fent pàgines web a Wordpress per a clients, les venia molt barates, a només 200 euros, ja que era la manera de començar, com hem fet tots. Això ho vaig fer quan tenia 15 anys. A aquesta edat ja tenia clar que jo volia posicionar-me bé a Google perquè si ho fas, els clients arriben sols. Llavors, un cop ben posicionat, vaig començar a captar clients i augmentar les tarifes. Als 18 anys vaig entrar a la Universitat de la Corunya, i ja tenia molts clients i tenia un bon sou. Vaig fer Informàtica perquè era el que havia de fer, el que els meus pares volien que fes, etc. Com ja tenia clients, al final vaig decidir deixar la carrera i apostar pel meu negoci i de mica en mica vaig anar creixent, augmentant facturació, i creant un equip. Quan ja vaig aconseguir tenir un equip que fes les pàgines web, jo vaig dedicar aquest temps lliure per gravar els meus primers cursos online. Tenia molt clar que volia vendre els meus cursos per un webinar automatitzat. Al final un webinar és com una conferència online i, en estar automatitzada, significa que està gravada. Vaig vendre els primers cursos online així. Van anar molt bé i la gent ens va començar a demanar ajuda amb els webinars. Va ser aleshores quan vaig muntar l’Institut Webinar, juntament amb l’Anna Raventós, que és la meva parella i sòcia. Ella és la persona que em va ajudar amb els primers webinars que van anar tan bé. Aquí vam fer la transició. Ajudem a negocis online a vendre més a través d’internet, ajudem a persones que venen programes de coaching, que ven cursos online o serveis a captar clients de forma estable i recurrent. Ho fem a través d’un sistema de vendes per webinar automatitzat. Fas un anunci a xarxes on anuncies el webinar, un segon pas que és aquest webinar que està gravat i tercer una trucada de vendes. Al final del webinar la gent pot sol·licitar una trucada on es fa la venda del servei o de la formació.

–Com funcionen els webinars?
–Un webinar automatitzat, que és en el que estem especialitzats, perquè també n’hi ha en directe, és una conferència online on expliques qui ets, a qui ajudes, quins són els teus resultats, quina és la teva metodologia i al final ofereixes una trucada de vendes per a més informació. El que aconsegueixes són trucades de venda amb gent qualificada, gent filtrada, persones que ja saben realment qui ets, la teva metodologia, els teus resultats, quins són els teus clients. Per tant, qui agenda aquesta trucada ja està qualificada. Els webinars en directe és el mateix però en directe. Nosaltres recomanem els automatitzats perquè és més escalable, ho fas una vegada i pots agafar a molta gent que captes per publicitat. Inverteixes en anuncis per a captar assistents al webinar i una part d’aquests reserva la trucada.

–Per què recomanaria a les empreses els webinars automatitzats?
–Els recomano molt com a estratègia per a captar clients de forma estable. Et dona molta estabilitat. Al final, quan saps que de cada cent assistents al web et reservaran una trucada i d’aquests els vendràs a tres, ja saps les teves mètriques. Ja saps que tens un 10% de conversió de l’assistent al webinar en trucada i que tens un 30% de percentatge de tancament en trucada. Per tant, ja saps quan invertir en publicitat i pots invertir cada mes sense por per a captar clients perquè ja saps que al final un percentatge t’acabarà comprant. Et dona molta seguretat i estabilitat perquè al final aquestes mètriques sempre es compleixen. Ho recomano per a totes les empreses que venguin formacions o serveis online.

–Quants són a l’empresa?
–A l’empresa som l’Anna i jo i cinc treballadors més. En total som set. Sempre hem volgut tenir una empresa petita per tenir un alt marge de benefici i tenir llibertat i temps lliure en lloc de tenir una empresa amb una trentena de treballadors. Sempre  hem prioritzat el marge de benefici, el temps lliure i la llibertat davant de muntar una gran empresa. És la nostra filosofia. Els webinars permeten això perquè automatitzes la captació de clients i no has de dedicar tants recursos a la venda. A l’empresa no hi he comptat l’equip de vendes, ja que és personal extern. S’enduen un 10% de la venda i van a comissió. Són entre sis i vuit. Ara sí que inclourem dues persones de vendes dins l’equip.

–Com va néixer l’Institut Webinar? Per què va decidir entrar també en el món acadèmic? Què el diferencia de la resta?
–Va néixer de forma natural després de tenir molt èxit amb els nostres primers webinars per a vendre un curs  de com crear botigues online i un altre que es deia Academy Master de com crear acadèmies online que van triomfar només sortir el 2019. La gent ens va començar a demanar ajuda i els fèiem el guió, l’estructura fent revisions del webinar, etc. Per a tenir un model més escalable vam decidir crear la formació. Ens diferenciem perquè som molt transparents, molt honestos i ens dediquem molt al client. Tenim molt bona reputació i casos d’èxit de clients que facturen milions a l’any. Ens diferenciem perquè som a qui venen els experts. També ens diferenciem per la filosofia de pocs treballadors i marge de benefici alt.

–Què és el que més li agrada de la seva feina?
–El que més m’agrada és la consultoria, poder ajudar a altres negocis online amb coses que jo he anat aprenent durant el camí. Em formo constantment i m’agrada aplicar els coneixements en la meva empresa i en els clients als quals ajudo. Tinc temps per aprendre i, a través de la consultoria puc ajudar. També m’agrada la llibertat que em dona la meva feina al ser online.

–Utilitza poc les xarxes socials; no les considera necessàries per al seu negoci?
– Un avantatge dels webinars automatitzats i que és molt important és que et permet vendre sense haver d’estar tot el dia explicant la teva vida a les xarxes socials, sense haver de crear continguts. Molta gent que té negocis online s’esclavitza a utilitzar les xarxes socials i és quelcom molt lent, el retorn és a molt llarg termini i al final les xarxes socials tenen restringit l’abast perquè inverteixis en publicitat.
Un punt diferencial nostre és que no estem tot el dia creant continguts, explicant la nostra vida a les xarxes socials que m’agrada ben poc. Les meves xarxes socials gairebé no les faig servir.

–Com va arribar a Andorra? Què és el que més l’atrau del país?
–Vaig arribar l’1 de gener de 2020, cansat de la gran quantitat d’impostos que es paguen a Espanya. Vaig venir per tema fiscal, però em vaig quedar per tot el networking que hi ha al país. És una opció fàcil per optimitzar fiscalment el teu negoci. Molts espanyols venim per aquest motiu, ens ajudem entre nosaltres i m’agrada aprendre de cada un d’ells.

–Quin és el secret per a l’èxit?
–No crec que hi hagi cap secret per a l’èxit, però a part de constància i disciplina s’ha de saber vendre. És l’habilitat més important per a tenir èxit. Realment ens passem el dia venent als clients, a la parella, als amics… vendre és convèncer a qui tens davant del que vols aconseguir. Sempre recomano als clients donar importància a les vendes. Els negocis se centren més en ells i no tant en vendre.

–Com és el dia a dia de David Randulfe?
–Bàsicament el meu dia a dia és despertar-me, fer-me un bon cafè i posar-me a treballar. Aquesta rutina la segueixo cada matí. Són tres, quatre hores sense mòbil i sense whatsapp. Al migdia vaig al gimnàs uns 20 o 30 minuts, no hi vaig més estona perquè m’avorreixo. Després de dinar faig feines de menys exigència mental, com respondre emails.
També acostumo a anar a jugar a pàdel. A l’hivern molt esquí, m’encanta esquiar, un dels punts positius que té viure a Andorra. I una vegada al mes acostumem a marxar de viatge perquè ens encanta conèixer món. 
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT